Borås idag [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 19 oktober 2007, 20:02:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Nedan följer några bilder tagna i Borås på fredagseftermiddagen. Innan vi kommer till dem kan det nämnas att jag idag för första gången såg en av Borås Lokaltrafiks stadsbussar utrustad med invändiga övervakningskameror. Det är 037, en Scania MaxCi från 1998, som fått detta. Bussen gick idag på linje 2. Jag tittade till några av de nyare MAN-bussarna men såg ingen som fått kameradekalerna påklistrade vid dörrarna. 037 hade även fått en ny display på väggen bakom föraren, vad ska den användas till månne? Kanske ska där skyltas nästa hållplats eller något i framtiden.

BL 044 går normalt på linje 2 men idag hade den fått andra uppdrag. Här kommer den längs Söderbrogatan som linje 49 mot Viared.

BL 227 rullar nedför Åsbogatan och ska sedan till Gånghester på linje 159.

Även denna bild togs på Åsbogatan och visar BL 022 på linje 1 mot Södra torget och sedan Sjöbo.

Det är inte ofta man ser en Volvo/Säffle på linje 450, normalt går det nyare Volvo/Carrus Vega där, men idag gick BL 208 på denna linje. Här kör den förbi Veolia 2344 i samband med avgång från resecentrum mot Skene.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 19 oktober 2007, 20:02:36 PM
Nedan följer några bilder tagna i Borås på fredagseftermiddagen. Innan vi kommer till dem kan det nämnas att jag idag för första gången såg en av Borås Lokaltrafiks stadsbussar utrustad med invändiga övervakningskameror. Det är 037, en Scania MaxCi från 1998, som fått detta. Bussen gick idag på linje 2. Jag tittade till några av de nyare MAN-bussarna men såg ingen som fått kameradekalerna påklistrade vid dörrarna. 037 hade även fått en ny display på väggen bakom föraren, vad ska den användas till månne? Kanske ska där skyltas nästa hållplats eller något i framtiden.

Enligt ett inslag om kameror på BL:s bussar i Radio Sjuhärad är det i första läget tio stycken som skall få sedan. Det sades dock inget om vilka. Men lämpligt är väl att det blir de som går i nattrafiken. Vilka det nu är.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)