Bussolycka i Karlskoga

Startat av Esbjörn, 23 augusti 2012, 08:20:05 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

New_options

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 25 augusti 2012, 22:09:17 PM
Ja, visst var det det. En förare blev utpekad för grovt tjänstefel. I den aktuella olyckan har det om föraren sagts att han antagligen blev sjuk. Dessutom började det med länk till tidningsartiklar, så olyckan var redan känd när den dök upp i Bussnack.

Jag pekade inte ut någon direkt... dessutom var inte inv-nr på bussen synligt. Men oavsett vilket är det - och kommer aldrig att vara vara - okej att ta den längsta buss man hittar, förstöra både buss och anlagd mark för att köpa skor! Det var DET det handlade om - inte att peka ut någon. För om man alltid ska tänka på det... ja då hade det inte blivit många inlägg kvar här i forumet...

Nico

Vissa saker har även en viss förmåga att förändras över tid så även om man gjort på ett visst sätt tidigare, t.ex. hanterat olyckor under ett visst område, så är det inte något som säger att det måste fortsätta på det viset. Sedan, yngre förmåga eller inte, men olyckor sker normalt i trafiken och det är väl främst därför detta numera generellt behandlas under "Busstrafik". Personligen tycker jag inte att det känns så särdeles luddigt, men det är väl en tolkningsfråga och vad som sker skiljer sig också från företeelse till företeelse.

Oavsett vilket så har dock denna urspårning egentligen tangerat trådens ämne och mera börjat handla om forumets skötsel och tidigare händelser. Då sådant i reglerna hänvisas till pm och inte till öppen diskussion (då Bussnack inte är rätt forum för detta) så låser jag tråden då själva huvudämnet uppenbarligen är färdigdiskuterat.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman