Huvudmeny

Råsta-gnet 2012-08-07

Startat av MartinMartin, 08 augusti 2012, 04:23:12 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MartinMartin

Var länge sen jag skrev något här så jag tänkte svänga ihop ett litet reportage om dagen.
Hoppas det uppskattas av någon.

Jag körde sommaren 2008 i Råstagaraget i Sundbyberg. Vart lite sugen på att återuppleva den tiden så jag ringde
och fick ett gnet 1852-0250

Dagen började med att ta över ett uppställt omlopp i garaget men jag var ju givetvis i så god tid så jag fick vänta
på vagnen och tog den direkt på gatan av föraren innan han hann köra in med den.

Jag och Carl-Eric tomkörde till Danderyd för att starta dagen med linje 509 till Brommaplan

Efter att ha missat Gustav III:s blvd och fått backa lite kom vi fram till Brommaplan för lite
paus och sedan en 509 igen tillbaka till Danderyd. Här var Carl-Eric tvungen att lämna,
men min vän Gabriel hade hunnit sluta upp och följde med till Solna Station  ;)

Resan gick friktionsfritt tillbaka och jag blev förvånad över hur vällagd tildtabellen var. Inga onödiga stopp
och nästan -0 hela tiden.

Uppställning för paus i Danderyd och här kommer Jim för att åka med lite.

Tomkörning till Himlabacken och min premiärtur av 503 till Ulriksdals Wärdshus, för den fick jag aldrig köra 2008.

En glad chaufför kan man aldrig se för ofta.

Sen var det dags att åka till Keolis fina rastlokal vid [T] Universitetet där Philippe mötte upp och jag åt lite sallad.

Sen var det dags för en 540 till Tensta C via Bergshamra, Ulriksdal, Hallonbergen, Rissne och Rinkeby.

Det har hänt mycket här senaste åren, jag tog den här bilden för jag tyckte det var lite roligt att ÖoB huset står kvar,
där har jag jobbat men nu är det bostäder i hela området. Tror dom här husen är K-märkta så dom står kanske kvar
i framtiden också.

33 minuter vändtid i Tensta gjorde att jag kunde skjutsa hem Philippe till bromma och bildtagningen blev vid flygplatsen.

På returresan hade man påbörjat nyasfaltering av E18

Sen när Jim lämnat vid Universitetet var det dags för ett halvt varv 540 igen till Tensta C.

Under Roslagsvägen är det lite trångt och mysigt...

Sen var det dags att tomköra från Tensta till Sollentuna för paus, inte världens roligaste lokal
och dessutom var kaffeautomaten trasig, men den fick väl duga....

Dags för en 197:a till Stockholms Central 01:44 och stämpeln fick vridas till B1

Resan gick utan problem, var kanske 15 pers totalt och efter avsläpp var det dags att tomma till Råsta.

God natt då bussen och sov gott, det tänker jag göra !!!  :)

Tack för mig.

tågluffaren

Tack för ett trevligt reportage :)

Synd att man inte hade möjlighet att hänga med dock....

Carl Eric

Trevligt reportage, och tack för åkturen. Hade varit kul med en längre sväng, men det är som det är när man jobbar tidigt! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!