Nya Coman Maxirider till Sandarna ger nummerförvirring

Startat av Jonas Gustafsson, 22 juli 2012, 23:11:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

När Sandarna Transporter började köra som underentreprenörer till Keolis använde man sig utav Keolis nummerserie för aktuella bussar
(2901-2915 nya Volvo 8500 med 8900-front för Blå Express/Ö-snabben
2916-2917 begagnade-f.d. Borås Lokaltrafik- Volvo 8500 för Blå Express/Ö-snabben
2918-2922 Coman Maxirider för servicelinjer i Partille o Mölndal)

Eftersom man nu även kör på underentreprenad för Keolis på linje 57 i Bergsjön/Kortedala har minst 2 nya Coman Maxirider införskaffats.
2923 som jag fotat men ej hunnit redigera har registrering RWF328, och jag har även sett 2924 men inte kunnat urskilja registrering.

Problemet är att Keolis redan har egna Coman Multirider-bussar med dessa inventarienummer! Det är upplagt för viss förvirring eftersom Sandarnas inventarienummer är valda just för att passa in i Keolis serie.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Ted Selander

Ajaj, nu är risken överhängande för att Fleet Management brakar ihop. Ska se vad som går att rädda!

Ted Selander

Jodå, frågan var redan under utredning. Resultat: Sandarnas nya heter 2930 (RWF328) och 2931 (UZC353) i registren. Bussarna torde komma att märkas om.

Brollan

Återanvändning av numren från de 2 nya Expressbussarna som brann i vintras.

Jonas Gustafsson

RWF328 observerad i tisdags fortfarande märkt 2923.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Ted Selander

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 11 augusti 2012, 00:09:45 AM
RWF328 observerad i tisdags fortfarande märkt 2923.

//Jonas G
Här står den bakom 2924, utanför Keolis kontor i Partille i torsdags.
Anledningen var att Västtrafiks utsända skulle inspektera/godkänna de installationer av VT-utrustning som utförts av (lustigt nog) en avdelning inom Göteborgs Spårvägar. Att man höll till hos Keolis hänger förstås ihop med att avtalet med Västtrafik är Keolis.
Jag hann aldrig höra hur det gick, men utgår från att det blev godkänt!