Höstbilder från Marklandsgatan, Göteborg

Startat av Jonas Gustafsson, 16 oktober 2007, 23:24:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

...tagna förra onsdagen efter jobbet.

115 är tillbaka i Majorna efter en sejour på Kville i våras.

Samtliga Bovabussar rullar ännu, trots att det var tal om att börja sälja av dem redan när GS förlorade Röd Express. 205 och 209 finns på Kruthusgatan där de rullar på linje 80 och ibland även på Blå Express.

Den ordinarie Blå Express-flottan 221-234 börjar bli ganska slitna. Nya bussar lär ju vara på gång enligt andra Buss-Snackare. Fast alla 14 ersätts väl inte?

Västtrafikblått tycker jag matchar höstfärgerna bra.

När dubbelledbussarna 801-804 var nya körde de bara extraturer Centralstationen-Lindholmen. Därefter blev de insatta på omlopp som gick 16 Lindholmen-Centralstationen/17 Centralstn.-Östra Sjukhuset/17 Östra Sjukhuset-Tuve och omvänt. Sedan hösttidtabellen startade i augusti har jag dock bara sett dem på rena linje 16-omlopp hela vägen Högsbohöjd-Eketrägatan.

24 meter buss är ganska mycket buss... :)

Denna buss levererades med vanlig Västtrafikblå lack men är nu stombuss.

Sista bilden i denna bildsvit blir en likadan buss, fast denna var stombusslackad från början.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Brollan

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 16 oktober 2007, 23:24:51 PM
...tagna förra onsdagen efter jobbet.

115 är tillbaka i Majorna efter en sejour på Kville i våras.

//Jonas G

Hörde ett rykte att den här tillsammans med syskonen 111-114 samt ledkusinerna 121-125 ska "tjackas" av.
Vet dock inte när och vad som ersätter.

Niklas Bygdestam

24 meter buss är ganska mycket buss... :)

Jag gillar speciellt den här bilden. Här ser man verkligen att bussen är lååååååång :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Walter

Denna buss levererades med vanlig Västtrafikblå lack men är nu stombuss.

//Jonas G

Var dom inte bara stripade med VT-blått över det ljusa på stombusslacken vid leverans? Tack för bilderna!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Johan B

Trevligt. Fast jag tycker nog att Bovorna går oftare på Blå än på 80.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Simon A

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 17 oktober 2007, 02:11:44 AM

Jag gillar speciellt den här bilden. Här ser man verkligen att bussen är lååååååång :D
Håller med Niklas ;D. Förresten är det någon bussnackare som kört en sån här buss? Hur känns det jämfört med en vanlig?

//Simon