Huvudmeny

Sett vid Wist i Uppsala

Startat av Stefan P, 20 juni 2012, 12:30:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Carl Eric skrivet 21 juni 2012, 10:57:09 AM
Så du anser att det är viktigare att skydda ett varumärke än att låta alla som vill diskutera sitt intresse göra det? Är det inte dags att lagstifta om att det bara får finnas ett bussforum i hela Sverige också?

Var har jag skrivit att jag skulle ha ansett att folk inte får diskutera sina intressen? Jag tycker att jag skrivit precis tvärtom. Att det är fullt normalt med flera olika forum. Med flera olika namn. Precis som det i många år varit med alla olika tågforum med dess olika inriktningar. "Svenskt Tågforum" heter just detta, och inte "Postvagnen 2".
Och det här med att skydda allt med stelbenta lagar och regler är inte min stil. Jag anser att man kan ha frihet under ansvar. Men ansvarsbiten ihop med hyfs och respekt verkar ju inte fungera lika bra som förr.

Björn Ax

Citat från: Carl Eric skrivet 21 juni 2012, 10:38:46 AM
Och här har medlemmar blivit avstängda för att kvalitén inte har varit tillräckligt bra, samt blivit hotade med avstängning för att bilduppladdningssidor krånglar.

Är väl knappast någon som blivit avstängd för att bildernas kvalitet är dålig?

Vi hotar heller ingen med avstängning för att bilduppladdningssidorna krånglar. Varför dessa personer fått varning tänker jag inte gå in på här men det är inte därför att sidorna krånglar.

Självklart är det så att bussnack inte är ett registrerat varumärke men som sagt lite fantasi är ju bra att ha. Men skaparen av denna facebook sida har ju rätt att döpa den till nästan vad han/hon vill.

Men det är alltså INTE SvOF som står bakom denna facebook sida.

Svemicke

Citat från: Carl Eric skrivet 21 juni 2012, 10:38:46 AM
Slutligen gällande namnet så snackar vi bussar i gruppen, och således gissar jag att gruppskaparen valde det mest logiska namnet: "Bussnack". Jag kan inte se att SvOF har registrerat det varumärket?

Nej, det är mest en massa bilder på bussar där. Något vidare snack är det väl inte direkt? Skulle det bli något snack så är det väl mest dem som inte vet vad de pratar om som kommer med expertutlåtanden? Typ 16-åringar som vet allt om bussar.  8)
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -