Vad kommer hända med MaxCi i SL-land?

Startat av Patrix, 31 maj 2012, 13:49:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrix

Hittar ingen tråd i ämnet vid en snabb sökning, så jag startar en ny.. :)

Vad kommer hända med de H18/MaxCi som ännu finns kvar, när Arriva tar över en massa områden i augusti?
En massa fd keolisvagnar kommer visst inte att flyttas runt, utan övertas av Arriva osv. Men, några flyttar lär det ju bli. Frågan är då: Kommer MaxCi försvinna från innerstan då, eller bli kvar, och isf i Hornsberg, Frihamnen eller Söderhallen?

Ted Selander

Citat från: Patrix skrivet 31 maj 2012, 13:49:51 PM
Hittar ingen tråd i ämnet vid en snabb sökning, så jag startar en ny.. :)

Vad kommer hända med de H18/MaxCi som ännu finns kvar, när Arriva tar över en massa områden i augusti?
En massa fd keolisvagnar kommer visst inte att flyttas runt, utan övertas av Arriva osv. Men, några flyttar lär det ju bli. Frågan är då: Kommer MaxCi försvinna från innerstan då, eller bli kvar, och isf i Hornsberg, Frihamnen eller Söderhallen?

De återstående MaxCina i innerstaden (47 st.) fyller 16 år i slutet av detta och början av nästa år. Det är inte klart hur de ska ersättas under den återstående avtalstiden. Återstående exemplar i Handen och Stockholm Sydväst blir också för gamla, senare under 2013.

yngrot

Tråkig utveckling när dessa trogna slitvargar är borta.. Ingen av efterträdarna lär leva lite länge som dessa
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

Citat från: Ted S skrivet 31 maj 2012, 14:39:08 PM
De återstående MaxCina i innerstaden (47 st.) fyller 16 år i slutet av detta och början av nästa år. Det är inte klart hur de ska ersättas under den återstående avtalstiden.

Köp Volvo och lite Scania. Räcker med MAN i stan nu.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrix

Undrar om Hornsberg behöver en hugad spekulant nu när Arriva tar över Råsta? :)
Om jag ska hinna ratta favoriterna (näst efter H33 förstås!) H18 så måste jag ju söka dit. :)