Nobina Upplands nya VanHool Astromega! (bilder)

Startat av Jacob, 24 maj 2012, 14:26:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Tonnie skrivet 24 maj 2012, 17:59:28 PM
Håller med lite där. Hade varit ännu snyggare om man hade blockat bort UL-loggan och hängt ett par strålkastare i en båge  ;D

Den idén kan man verkligen inte protestera mot! :D
Men jag förstår varför man rent långsiktigt hellre vill ha lampor innanför en skyddande glasruta.

KJ

Citat från: Jocke Selling skrivet 24 maj 2012, 17:38:50 PM
Skulle de vara stulna ? Eller kan någon ha specat annorlunda än vad du skulle ha gjort  ;).

//Jocke

Jag tänkte mest på att det ju är förberett för fyra stycken (hålen är klara) och att det är så som "Norrlandskusten-bussarna" varit smyckade. :)
Se min bild här (från en väldigt regnig dag förra sommaren):

homer

är de inte 4 extraljus då? två nere och två ovanför rutan?

Johan B

Snygga bussar, fast jag hade hoppats på nya TXen. Sedan vet jag inte om jag kan hålla med om att trälaminatsidoväggarna a´la Linjebussspec från 90-talet kändes särskillt lyxiga :-X, men lättare att hålla rena än nålfilt är de ju ;).

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Citat från: homer skrivet 24 maj 2012, 20:25:42 PM
är de inte 4 extraljus då? två nere och två ovanför rutan?

Nja, nertill sitter ju bara standardstrålkastarna, eller det ordinarie helljuset om man så vill. Bara för att det finns totalt fyra st fabriksmonterade helljuslampor nertill är inte två av dem automatiskt "extraljus". Speciellt inte de där leksaksreflektorerna. 8) Enligt min personliga mening iaf.

"Min" förra personliga buss, en Carrus Fifty, hade sex st ordinarie helljuslampor nertill, samt två eftermonterade extraljus på taket. Optimalt! :)

Jacob

Leker med tanken lite, skulle inte nåt i stil med detta vara ganska coolt?

Snabbt gjord i paint...

som jämförelse till:

För att utnyttja tomrummet :) men vet inte om det blev så snyggt egentligen, är väldigt stilrent som det är nu.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Niclas Rosenius

Trevligt att se, blir till att invänta dom på Centralen  ;D

//Niclas

groenis

Jacob
Skippa loggan bakom framhjulet och behåll den stora baktill så blir den lite snyggare och stilren

/Lennart

tommylovgren

Körde denna buss igår och måste säga att det kändes fint att ratta dubbeldäckare igen.
Lyckades få första bilden på denna buss när den i onsdags morse rullade in på den nya depån i Fyrislund  ;)
/Tommy

Setra Tok

Trevligt med nya Van Hool i bygden:) Stilrena o snygga bussar! Men hade ju varit lite ballt med Nya Skylinern istället ;D

Jacob

Citat från: groenis skrivet 25 maj 2012, 03:28:09 AM
Jacob
Skippa loggan bakom framhjulet och behåll den stora baktill så blir den lite snyggare och stilren

/Lennart

Detta kanske skulle kunna vara nåt :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Björn Lövdahl

Citat från: Bussmicke skrivet 26 maj 2012, 17:46:52 PM
Nej det där sista blev för mycket.

Instämmer! Ser alldeles utmärkt ut med "orginal"märkningen
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se