Med SJ-Buss på E6-expressen

Startat av Mikael T Nilsson, 13 oktober 2007, 20:18:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

En SJ-Buss på E6-expressen lastar resenärer vid Nils-Erikssonplatsen i Göteborg inför sin långa resa mot Oslo.
E6-expressen tillhörde väl SJ:s expressbusslinjenät och hade väl linjenr 820 (eller 825)?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

m.e.

Fint bilde på en fin buss i lakkering!

Har du noen flere bilder av E6-ekspressen i denne lakkering?

Det svenske linjenr. var vel 820. det er jo det swebuss bruker i dag.

mvh. m.e.

Johan B

Citat från: Norrortsmicke skrivet 13 oktober 2007, 20:18:04 PM

Ursnyggt. Även om man inte tror det är möjligt när det gäller denna Alizée-kaross så blir den betydligt snyggare utan skyltskåp. Synd att vi har så få kvar i Sverige (som är i orginalskick).

virtual1

Bilden måste vara tagen 1988 eller 1989, årsmodellen på bussen är en 89:a så... :-) - sista chansen för SJ-bussarna innan det blev Swebus för hela slanten...

Mikael T Nilsson

Citat från: m.e. skrivet 13 oktober 2007, 20:36:23 PM
Fint bilde på en fin buss i lakkering!

Har du noen flere bilder av E6-ekspressen i denne lakkering?

Det svenske linjenr. var vel 820. det er jo det swebuss bruker i dag.

mvh. m.e.

Hej,

Nej, tyvärr har jag inga fler bilder av E6-expressen i detta utförande.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

S Svensson

3005 blev ganska snart ommålad i Swebusfärg liksom 2419 gjorde,även om denna var i Stenungsund och gick rödx en tid i E6x färg.
Den som ersatte 3005 var 3054 med 3055 som reserv. Sedan har vi norska bussar som gick kvar till 2006 i E6 expressfärg.
Linjenr var 820 och då gick den såsom Strömstadsexpress också. Den senare infördes juni 1998 då Swebus Express och Bohustrafiken delades. Det är fö därför Landvetterbuss hade en buss i Bohusfärg från början. Dvs hos Bil och Traktor från april-juni då levererades till linje 520 som gråmålad. Istället kördes Strömstadsexpressen då,som nu, av Leja-Touring. Båda deras Neoplaner eldhärjades.
Två E6 expresser lackerades fö ganska nyligen om till Swebus express nämligen 30 och 161 (eller om det var 165) fd Nettbus och reg i Norge.
Även 3493 var E6 express och var hos Östfolds i några år.  SSn

j-a