Operatörsbyten i sommar - lista...

Startat av virtual1, 15 april 2012, 10:40:45 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Klint

Citat från: Ted S skrivet 15 april 2012, 14:36:24 PM
Nu tror jag det var avtalsområdenas namn som fick litet missvisande snedstreck. Områdena är Bromma, Solna/Sundbyberg och Sollentuna.

Varför inte bara tala om Bromma (Lunda) och Råsta?
Ingen kritik mot just dig Ted men det är väl enklare att tala om två depåer än fyra trafikområden :-)

Ted Selander

Citat från: Fredrik Klint skrivet 17 augusti 2012, 10:55:37 AM
Varför inte bara tala om Bromma (Lunda) och Råsta?
Ingen kritik mot just dig Ted men det är väl enklare att tala om två depåer än fyra trafikområden :-)

Givetvis fungerar förenklingen för de flesta. Jag tycker dock att information bör vara så korrekt som möjligt, med risk för att den blir litet torr.
Det är alltså tre trafikområden som är berörda, och tråden handlar om operatörsbyten, dvs. trafikavtal som övertas av någon annan. Då är det lika enkelt att tala om dem, naturligtvis i kombination med de fysiska garagen som berörs. I fallet Solna/Sundbyberg (ett avtal), är ju också Hornsberg berört i och med att linje 507 som körts därifrån följer med över till Arriva. Även Täby (Norrort) berörs i och med att visst produktionsutbyte nu upphör.

Carl Eric

Citat från: Ted S skrivet 17 augusti 2012, 11:17:30 AM
Givetvis fungerar förenklingen för de flesta. Jag tycker dock att information bör vara så korrekt som möjligt, med risk för att den blir litet torr.
Det är alltså tre trafikområden som är berörda, och tråden handlar om operatörsbyten, dvs. trafikavtal som övertas av någon annan. Då är det lika enkelt att tala om dem, naturligtvis i kombination med de fysiska garagen som berörs. I fallet Solna/Sundbyberg (ett avtal), är ju också Hornsberg berört i och med att linje 507 som körts därifrån följer med över till Arriva. Även Täby (Norrort) berörs i och med att visst produktionsutbyte nu upphör.

Ska man vara helt petig så berörs ju även Frihamnen då 507:an har funnits med på deras omlopp. Jag vet att Frihamnen/Hornsberg har ett väldigt nära sammarbete men då de har separata omlopp och vagnar väljer jag att betrakta de garagen som två olika! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Mats Karlsson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 15 april 2012, 14:12:51 PM
Det är ingen avtalsändring utan det är en intern ändring inom Buss i Väst. Buss i Väst Trafik AB skall alltså upphöra med sin nuvarande verksamhet och den skall läggas ut på några av delägarna i Buss i Väst. Exakt datum för detta tror jag inte är bestämd men det lär inte dröja så länge. Någon ändring i vagnpark eller så torde det inte bli utan skillnaden blir i stort sett bara att bussarna märks på annat sätt.

Datum var väl från 1 maj i år. Då började det stå Söne på förarnas omloppslistor och numera står det även Söne på förarskjortorna. I övrigt inga märkbara skillnader, utan trafiken förlöper som vanligt.

Ted Selander

Citat från: Carl Eric skrivet 17 augusti 2012, 11:24:36 AM
Ska man vara helt petig så berörs ju även Frihamnen då 507:an har funnits med på deras omlopp. Jag vet att Frihamnen/Hornsberg har ett väldigt nära sammarbete men då de har separata omlopp och vagnar väljer jag att betrakta de garagen som två olika! :)
Frihamnen blir inte av med några bussar, det blir Hornsberg, vilka nummer framgår av en annan tråd i ämnet (vars namn jag redan glömt (tråden inte ämnet)).

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mats Karlsson skrivet 17 augusti 2012, 11:54:24 AM
Datum var väl från 1 maj i år. Då började det stå Söne på förarnas omloppslistor och numera står det även Söne på förarskjortorna. I övrigt inga märkbara skillnader, utan trafiken förlöper som vanligt.

Jo, det stämmer men det visste jag inte när jag skrev mitt inlägg den 15 april.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Mats Karlsson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 17 augusti 2012, 12:16:47 PM
Jo, det stämmer men det visste jag inte när jag skrev mitt inlägg den 15 april.
Jo, jag vet, men eftersom det inte framkommit längre fram i tråden vilket datum det var så fyllde jag på det nu.

Bussmicke

Kolla på det står på bussrana i Karlskoga, Söne eller BiVab.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.