Huvudmeny

GUB 709 igen

Startat av Janne Rickman, 11 oktober 2007, 18:47:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Janne Rickman

GUB 709 fortfarande som tågbuss nu i en annan svensk stad norr om Uppsala?
De är vid en järnvägsstation som inte längre är en järnvägsstation om jag förstått rätt

/Janne

Staffan Sävenfjord

Ja, det där måste vara vid Söderhamns gamla station. Den är borta i dag och ersatt av en ny station längre västerut. Lite synd kanske att den vackert belägna stationen försvann, men söderhamnarna tyckte väl att det var bäst att ha stationen i närheten av järnvägen. Och när den flyttade så fick man flytta stationen också.
Den förra bilden skulle jag vilja ha till Hudiksvall.
Tydligen rör det sig om en tågbuss och inte en ersättningsbuss. Tågbuss är alltså bussar som redan planenligt går i stället för tåg och där SJ:s taxa gäller fullt ut. Ersättningsbussar är bussar som mer eller mindre oplanerat ersätter tåg.
Körde GUB verkligen en sådan linje? Det brukade vara förbehållet SJ Buss.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Janne Rickman

Om jag inte minns fel så körde GUB tidtabellen som gällde januari till juni 1996 mellan Uppsala och Hudiksvall dagligen.

/Janne

Simon A

Vem är föraren? Är han fortfarande kvar på GUB?

//Simon

Niklas Bygdestam

Citat från: Simon A skrivet 12 oktober 2007, 18:45:42 PM
Vem är föraren? Är han fortfarande kvar på GUB?

//Simon

Ja han är kvar, eller var åtminstone för någon månad sedan i alla fall
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Janne Rickman

Känner du inte igen Kapten Bölja......

/Janne

Simon A

Citat från: Janne Rickman skrivet 12 oktober 2007, 20:07:32 PM
Känner du inte igen Kapten Bölja......

/Janne
Tror inte jag har träffat honom i verkligheten. Har nog bara sett han när han kör sin buss idag och han är lite mer vit nu än han är där ;D

//Simon