Spårvagnsersättning halva linje 22 (bild)

Startat av Ted Selander, 08 april 2012, 09:07:35 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ted Selander

Påsken kan locka till en kanske väl långsökt rubrik, men gul är den ju:

Aesch är ändhållplats för BLT linje 11, strax utanför Basel, och det pågick ett kontaktledningsarbete längst ut på linjen vid mitt besök.

Carl Eric

Hahahah! Väldigt bra rubrik! Och passade för tillfället också. Var helt säker på att jag skulle få se någon buss från SSV som kör ersättning för Tvärbanan!  :D
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Optimal

Citat från: Carl Eric skrivet 08 april 2012, 12:16:40 PM
Hahahah! Väldigt bra rubrik! Och passade för tillfället också. Var helt säker på att jag skulle få se någon buss från SSV som kör ersättning för Tvärbanan!  :D

Satt och pratade med några om det där, och dom sa att Det finns inga bussar i SSV, det är för liten vagnreserv för att kunna köra ersättning, så dom viste inte vart dom skulle få vagnar i från, hyra in annat bolag stod ganska högt på listan.

Ted Selander

Citat från: Jim skrivet 08 april 2012, 15:02:59 PM
Satt och pratade med några om det där, och dom sa att Det finns inga bussar i SSV, det är för liten vagnreserv för att kunna köra ersättning, så dom viste inte vart dom skulle få vagnar i från, hyra in annat bolag stod ganska högt på listan.
För tisdagen är planerat insatser från alla trafikområden i Stockholm. En à två bussar från vart och ett, så är saken biff.

Optimal

Citat från: Ted S skrivet 08 april 2012, 15:34:51 PM
För tisdagen är planerat insatser från alla trafikområden i Stockholm. En à två bussar från vart och ett, så är saken biff.

Det låter trevligt =)

Andreas91