Neoplan jetliner 1976

Startat av MatineKungen, 17 mars 2012, 13:08:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MatineKungen

Hej!

Jo, den rivna lappen har jag hittat och jag har chassinumret från regbeviset. Bilprovningen ville dock se numret stansat i en plåt eftersom märket var rivet. Går det att hitta?

Inte riktigt med på vad du menade med "Det är alltså en ett fordons nr i detta fall".

Mats Karlsson

Bilprovningen borde veta var chassinumret är instansat på en Neoplan. Normalt brukar tunga fordon ha chassinumret instansat framtill på vänster rambalk. Kolla innanför grillen, i vänster hjulhus eller underifrån om det kan finnas något nummer instansat i någon balk i regionen mellan framaxel och front. Vore underligt om Neoplan har placerat numret någon annanstans. Kanske har någon form av underredsmassa sprutats på vänster balk så att numret döljs?

MatineKungen

Tack för tipsen Mats! Jag tyckte också det var märkligt att BP inte visste var de skulle leta.

saurer

Du menar så
Kolla på balken där undre länkarmarna är infästa ,det blir mitt under bussen alltså  i framvagnen
Jag menar att de äldre Neoplan modellerna hade inget egentligt chassie som en modern Neoplan där chassiedelarna tas från M.A.N´s produktion

Mats Karlsson

Citat från: saurer skrivet 10 maj 2012, 18:08:38 PM
Du menar så
Kolla på balken där undre länkarmarna är infästa ,det blir mitt under bussen alltså  i framvagnen
Jag menar att de äldre Neoplan modellerna hade inget egentligt chassie som en modern Neoplan där chassiedelarna tas från M.A.N´s produktion
Nej, inga kraftiga längsgående rambalkar fanns, men väl en balkstruktur som framvagnen var infästad i.