Huvudmeny

GUB 147 i vit skrud

Startat av Niclas Rosenius, 13 mars 2012, 11:19:02 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 13 mars 2012, 16:47:27 PM

Tack för dessa fina bilder! Bussen gör sig bra i vitt!

Hittade en bild på en av syskonvagnarna. Även denna är väl på väg att tas ur reguljär trafik?

Åh tack så mycket för denna underbara bild!! Då 149 fortfarande hade originalfronten kvar med NEOPLAN-märket samt originalreg.skylten. Jag minns mycket väl sprickan i vindrutan. Stort beröm till dig som fångat den på linje 12, som jag saknar väldigt mycket eftersom den gick hem till mig. 12an var så otroligt bra när den fanns. Nostalgi på hög nivå...

Tillägg: Saknar verkligen tiden då samtliga biogasbussar hade texten "Biogasbuss - för en bättre miljö!" i bakrutan, samt reklam som täckte hela baken, se bussen i bakgrunden på Mikaels bild. Den enda som har biogastexten kvar i bakrutan idag är just 149 - bussen på bilden!

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Jacob

Här är två bilder på bussen tagna sommaren 2011.

//Jacob

Mikael T Nilsson

Citat från: Jacob skrivet 13 mars 2012, 19:09:17 PM
Åh tack så mycket för denna underbara bild!! Då 149 fortfarande hade originalfronten kvar med NEOPLAN-märket samt originalreg.skylten. Jag minns mycket väl sprickan i vindrutan. Stort beröm till dig som fångat den på linje 12, som jag saknar väldigt mycket eftersom den gick hem till mig. 12an var så otroligt bra när den fanns. Nostalgi på hög nivå...

//Jacob

Kul att du uppskattade bilden! Aha, jag visste inte att det var något särskilt med att NEOPLAN-märket satt på bussen.  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Jacob

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 14 mars 2012, 09:06:39 AM
Kul att du uppskattade bilden! Aha, jag visste inte att det var något särskilt med att NEOPLAN-märket satt på bussen.  :)

Är det väl inte normalt mer än att det är snyggt, men eftersom bussen nu mer saknar emblemet är det extra kul att se det på bild :) Här är bussen i dagens skick:

//Jacob

Jacob

GUB 147 har nu fått den gamla röda originalklädseln inuti vilket glädjer mig :)

//Jacob

Ersa

Hur ser det ut för gamla utbildningsvagnen 548? Kommer den till Spårvägssällskapet framöver?

Niklas Bygdestam

Citat från: Ersa skrivet 16 mars 2012, 01:08:42 AM
Hur ser det ut för gamla utbildningsvagnen 548? Kommer den till Spårvägssällskapet framöver?

Det är visserligen inget svar på din fråga. Men idag mötte jag faktiskt just 548 när jag var ute och körde. Men jag kunde inte avgöra om det var en övningskörning eller om det var något annat. Men bussen rullade i alla fall så sent som idag.

Även jag skulle gärna vilja veta vad som kommer hända med 548 snart :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

lil-sis

Citat från: Björn Ax skrivet 13 mars 2012, 13:57:28 PM
Borde vara så eftersom dom satt en extra spegel på den dörren som borde klämmas om den öppnas inåt som förut.
Den bakre halvan av framdörren öppnas inte alls, den är igenskruvad.

Och påstigning i fram verkar endast vara för chauffören + läraren, då extrastolen som har dubbelkommando sitter i vägen för att fortsätta längre bak i bussen (går väl att klämma sig förbi om man drar in magen kanske  ;D).

Jacob

Jaha ja, jag som trodde dessa skulle användas på stan om det krisade, men det blir rätt omständligt :P

//Jacob

Mikael T Nilsson

Citat från: Jacob skrivet 14 mars 2012, 09:41:38 AM
Är det väl inte normalt mer än att det är snyggt, men eftersom bussen nu mer saknar emblemet är det extra kul att se det på bild :) Här är bussen i dagens skick:

//Jacob

Kul! Tack för din bild!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussfanatikern

Citat från: lil-sis skrivet 16 mars 2012, 08:11:36 AM
Den bakre halvan av framdörren öppnas inte alls, den är igenskruvad.

Och påstigning i fram verkar endast vara för chauffören + läraren, då extrastolen som har dubbelkommando sitter i vägen för att fortsätta längre bak i bussen (går väl att klämma sig förbi om man drar in magen kanske  ;D).
Misstänkte också att den andra dörren var igensatt men jag hann bara inte säja det.