Skadorna på KR Trafik 115 (bilder) Nu med bilder

Startat av Jacob, 03 mars 2012, 16:30:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Tycker var och varannan buss i UL-trafik har "halva" fönster, dvs enkelglas och yttre glaset krossat. ::)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Stefan P

Hej

Jag tror hoppas våra Vegor i Uppland blir kvar så länge som möjligt finns mycket annat att göra sig av med.
Jag har sällan hittat en så trevlig och lättkörd buss.

mvh Stefan P

Niklas Bygdestam

Citat från: Stefan P skrivet 06 mars 2012, 14:38:11 PM
Hej

Jag tror hoppas våra Vegor i Uppland blir kvar så länge som möjligt finns mycket annat att göra sig av med.
Jag har sällan hittat en så trevlig och lättkörd buss.

mvh Stefan P

Jag tycker också att Vegor är lättkörda. Så jag skulle bara tycka det var trevligt om UL behöll Vegorna. Men tyvärr måste man vara lite realistisk och se verkligheten som den är. Vegorna på UL har uppnått hög ålder så de faller om inte annat på det när de nya bussarna kommer. De fd Skåne-Vegorna är dessutom inte ens lackade i UL-lack och är precis som de röda SL-lackade bussarna att betrakta som vikariebussar. Och det är knappast något man behåller. Hade det funnits planer att behålla Vegorna hade man åtminstone lackat om bussarna. Men även Vegor i rätt färg har uppnått samma höga ålder.

Så tyvärr, trots att Vegorna är lättkörda, går fint, driftsäkra och populära bland de flesta förare som kört dessa, så tror jag inte att vi kommer ha kvar Vegor så länge till i UL-trafik.
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Jacob

Citat från: Jacob skrivet 05 mars 2012, 22:21:50 PM
Tycker var och varannan buss i UL-trafik har "halva" fönster, dvs enkelglas och yttre glaset krossat. ::)

//Jacob

Till exempel dessa..

//Jacob

Ersa

Gissningsvis exempel på två av många bussar som försvinner från länet i maj.
Man kan nog anta att nästan allt som inte redan är omlackerat i gult ska bort om 2-2½ månad.

Mackan

Citat från: Robert T skrivet 05 mars 2012, 22:17:55 PM
När vi ändå pratar KR och skador så är en av deras nya skolbussmercor rejält smälld på sidan. Flera rutor krossade och stora svarta märken över hela sidan. Någon som vet vad som hänt? Den verkade gå i trafik i det skicket med.

Det är den skolbussen (293?) som har haft närkontakt med 115 i fram.

Bussfanatikern

Bilderna syns inte längre, varför?

J0han

Citat från: Bussfanatikern skrivet 07 mars 2012, 00:28:31 AM
Bilderna syns inte längre, varför?

Jacob har problem med platsen där han lagrar sina bilder

lil-sis

Citat från: Ersa skrivet 04 mars 2012, 18:34:16 PM
En vägg med gula skrapmärken...?

;D 8)

Jag tror det är svårt att få gehör hos de som nu har ansvaret, det heter väl inte gatu- och fastighetskontoret längre?

Vi kommer ju fram överallt med lite trixande (och för en del närkontakt), så varför skulle de då anstränga sig och bygga Om?

vesslan30

Citat från: Robert T skrivet 05 mars 2012, 22:17:55 PM
När vi ändå pratar KR och skador så är en av deras nya skolbussmercor rejält smälld på sidan. Flera rutor krossade och stora svarta märken över hela sidan. Någon som vet vad som hänt? Den verkade gå i trafik i det skicket med.

Det var med buss 115 som mercan hade kramas med....

Bussfanatikern

Hoppas att Jacob snart får fram bilderna här också.

Jacob