Høstferie i vakre Norge

Startat av Magne, 09 oktober 2007, 00:14:21 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magne

En flott uke er over, og denne uken har jeg vært så heldig å hatt ferie. Det nærmer seg sakte men sikkert årsskifte, og da oppløses mitt VIP kort hos Lavprisekspressen. Jeg begynner å se mørkt på en tilværelse uten dette kortet, så jeg måtte ut å kjøre litt nå i ferien. Jeg fikk litt restriksjoner i fra heimen, men kom meg da både til Trondheim og Bergen. I dette været vi har opplevd disse dagene, ble kameraet mitt fyll til randen av velfungerende prospektkort!

Onsdag natt tok jeg turen over et stjerneklart Dovrefjell for å lete etter litt Trønderbarter. Øg Øyvind Berg :) Han møtte jeg senere på dagen. I Trondheim by, var det mye flott å se! Det var mye flott Volvo som møtte meg i morgentimene i bartebyen.

Denne har jeg aldri sett før, så den var det artig å treffe på.

Noe jeg ikke hadde ventet å se, var å se den nye Bergen - Trondheim Ekspressen her i Trondheim. Denne har tydeligvis fått prøve seg som hovedbuss helt til Trondheim i høst. Dette gjorde meg veldig i tvil, for jeg skulle til Bergen selv... Jeg var usikker på om jeg skulle punge ut å betale for bussen, eller bare følge Lavprisen ned og opp... Jeg konkluderte med å tenke på lommeboka, så jeg slo meg til ro med Lavprisekspressen.

Plutselig ble jeg litt rådvill på hva jeg ville fotografere, men jeg valgte mitt fotoobjekt!

Jeg tok en pause fra bussfotograferingen en stund for å treffe en jeg kjenner. Når klokken nærmet seg 5, kom Øyvind, og vi tok turen til Thorleif. Der stod det en buss å smilte til oss når vi kom fram!

Nå Øyvind, hvilken doning vil du helst ratte hjem i dag? Den store hvite, eller den lille rød? 8)  :lol:

Vi tok turen ned til Klæbu og så hva som stod der.

Vi slo an en liten og hyggelig prat med sjåfør av denne 602en mens vi så på hva som stod parkert. Etter praten, rullet vi videre opp til "gaulerne" som Øyvind kaller dem så fint! Der fikk jeg et flott bilde av VF 61413 som gjorde seg klar for en tur til Oslo.

Kanskje et av bildene jeg ble mest fornøyd med denne dagen!

Øyvind kjørte meg til stasjonen igjen, og jeg ventet på Lavprisekspressen. Det var min navnebror som kjørte bussen. En ekte, knallblid trønder som vet å gjøre en busstur 10 hakk ved å bare være seg selv. Hele bussen satt å lo på vei ut av trøndelag når han presenterte seg. All ære til deg Magne som fikk turen, ja faktisk både opp og ned, til å enda bedre enn hva den allerede var.

Neste morgen på Bussterminalen, stor en Bergentur for døra. En dobbeldekker liner opp for å ta turen over Hemsedal! Jeg gikk helt ut av meg, og det var sjåføren allerede også! Det var 4. eller 5. gangen Lavprisen noen sinne kjørte Neoplan til Bergen. De skulle visst begynne med det på fredager og søndager framover nå. De har utvida noen tunneler nå sånn at dette går bra. Jeg satte meg oppe framover, og med det været som var, fikk jeg en masser av flotte bilder. På Gol gikk jeg ut en tur og knipsa.

Vi kjørte videre, og på fjellet stoppet vi plutselig. Sjåføren ville ut å ta noen bilder av herligheten, og jeg slang meg såklart med!

Jeg bare elsker Lavprisekspressen 8)

På Gudvangen var det duket for ny fotoshoot.

Jeg må si at jeg har lagt en vellykket uke bak meg! Jeg følte at jeg bevegde meg i prospektkort overalt, så jeg er glad for at jeg skaffet meg kamera i sommer som får meg til å bevare øyeblikkene. Jeg har ca bare 200 bilder til, men jeg føler jeg har lagt opp nok buss fra denne turen! Det kan ha vært en av mine siste utflukter med Lavprisekspressen, så jeg er glad at det gjorde så stor uttelling. Jeg har blitt glad i bussene og sjåførene, så kunde blir jeg nok også etter VIP kortet sin tid! Slike opplevelser vil jeg ha mange flere av!

PS. Denne posten er også lagt ut på det norske bussforumet, busspraten :)  Bare til info... http://www.rhf.no/phpbb2/viewforum.php?f=1 Håper bildene falt i smak til tross for mye tekst! ;D
Hilsen Magne!

Besøk meg på www.magnehaheim.no

Frippe Fribas

Nydelig Magne, jeg sikkler allerede etter mere...  8)
//Fredrik

Marc

Kjempeflott Magne!
Har just vaknat upp vid stasjonen i Otta och ska nu ta mig over fjellet!