SL H 65B 7061

Startat av Peter Öden, 24 februari 2012, 14:20:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Öden

Hej !

En ensam buss vid Slussen i form av en CF SL H65 B 7061 på 70-talet.

Mvh Peter Ö

Camilla

Trevlig bild.
Det är kul att se att 434 går från samma hållplats som den gör i dag

Peter Rost

Instämmer med Camilla. En mycket trevlig bild - från ett får man säga, lungt Slussen.

/Peter

Robban

Tar en paus i arbetet med att renovera tvättstugan och kan säga att Lördagskvällen är räddad, jisses en sån fin bild tack tack Peter
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

LH

Snyggt. Har du någon susning om när bilden är tagen. Kan vara jag (mod. yngre) som kör.
Mvh Lasse

Ulf Berlin

Citat från: Peter Öden skrivet 24 februari 2012, 14:20:01 PM

Hej !

En ensam buss vid Slussen i form av en CF SL H65 B 7061 på 70-talet.

Mvh Peter Ö
Underbar bild!
Är den ena strålkastaren trasig eller fanns det något"P-läge"som gjode att denna inte lös när man stod stilla?/Ulf

Björn Forslund

Citat från: Ulf Berlin skrivet 27 februari 2012, 19:27:06 PM
Underbar bild!
Är den ena strålkastaren trasig eller fanns det något"P-läge"som gjode att denna inte lös när man stod stilla?/Ulf

Har för mig att det förut var tillåtet med tre lysen på detta vis på bussar. Likadant kopplat på vår H54. De inre lyktorna är annars bara helljus.

Camilla

Citat från: LH skrivet 27 februari 2012, 17:29:39 PM
Snyggt. Har du någon susning om när bilden är tagen. Kan vara jag (mod. yngre) som kör.
Mvh Lasse

Det kan var min pappa som kör också

LH

Buss i linjetrafik fick ha ett tredje halvljus påslaget.

Björn Forslund

Citat från: LH skrivet 28 februari 2012, 11:31:35 AM
Buss i linjetrafik fick ha ett tredje halvjus påslaget.

Stämmer med min uppfattning. Syftet var väl att lysa upp mörka hållplatser bättre. Tidigare hade ju många bussar en extra separat lampa för detta.