Huvudmeny

Ny bussbrand i Brottby

Startat av bisquit, 03 februari 2012, 18:29:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Fast eftersom man inte ser så bra på bilden vilken buss det är är det ju ganska naturligt att tro att det är en Scania från Keolis om det omnämns i artikeln. Speciellt om man inte har så bra kunskaper om det beröda området!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

the0fiskis

j-a

Mikey

Citat från: the0fiskis skrivet 04 februari 2012, 18:26:02 PM
http://www.swedroid.se/forum/showpost.php?p=895471&postcount=384
är det denna buss? för mig ser det ut som samma buss :)

Måste vara en annan buss, detta är en Säffle medan den i Brottby såg ut som en dansk på expressens bild. Dessutom står det tydligt att dessa bilder är tagna "i morse" och skadorna är inte på långa vägar lika stora som gårdagens brand...

Simon

Citat från: Mikey skrivet 04 februari 2012, 18:59:40 PM
Måste vara en annan buss, detta är en Säffle medan den i Brottby såg ut som en dansk på expressens bild. Dessutom står det tydligt att dessa bilder är tagna "i morse" och skadorna är inte på långa vägar lika stora som gårdagens brand...

Bilderna på länken är från en ny bussbrand i Sollentuna idag vid 12-tiden.
http://www.polisen.se/Stockholms_lan/sv/Aktuellt/Handelser/Stockholms-lan/2012-02-04-1204-Brand-Sollentuna/

Mikael Ringmarck

Citat från: Simon skrivet 04 februari 2012, 19:11:37 PM
Bilderna på länken är från en ny bussbrand i Sollentuna idag vid 12-tiden.
http://www.polisen.se/Stockholms_lan/sv/Aktuellt/Handelser/Stockholms-lan/2012-02-04-1204-Brand-Sollentuna/

Eh, ytterligare en brand ja  :o Ser ut som en Säffle i Keolis 48-serie. Hur många bussar har eldats upp nu egentligen?? Det känns inte vidare bra detta...

Mikey

Är det någon som sitter på inventarienummer på vagnarna till de senaste två bränderna ännu, i Brottby och Sollentuna?

buskörare

Citat från: Carl Eric skrivet 04 februari 2012, 17:49:48 PM
Fast eftersom man inte ser så bra på bilden vilken buss det är är det ju ganska naturligt att tro att det är en Scania från Keolis om det omnämns i artikeln. Speciellt om man inte har så bra kunskaper om det beröda området!

Jag undrade bara. Jag ser inte att det är en Scania på bilden och blev lite fundersam på vad det baserades på. I artikeln står ju inget om att det är en Scania så jag blev lite fundersam på om det var jag som var blind.

F.Å

Citat från: Mikey skrivet 04 februari 2012, 22:21:32 PM
Är det någon som sitter på inventarienummer på vagnarna till de senaste två bränderna ännu, i Brottby och Sollentuna?

Brasan i Sollentuna= Keolis 4866. Stod och såg ledsen ut vid gamla Flygbusstvätten på Råsta idag...

Affe/Märsta

Hej!

Enligt en ganska säker källa så var Brottby-bussen 7126.

/Affe
Affe Märsta.

P.Ek

En fråga om 4866 bara, hade den fortfarande ingen reg. skylt i fronten när den brann?

F.Å

Citat från: P.Ek skrivet 06 februari 2012, 17:12:48 PM
En fråga om 4866 bara, hade den fortfarande ingen reg. skylt i fronten när den brann?

Det sitter en där nu, så det är väl rimligt att anta att den satt där även vid brandtillfället...