Muppa buss i Västerbotten

Startat av Martin Maltkvist, 15 december 2011, 21:29:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Under helgen som var gjorde jag en liten resa varifrån ni redan sett en hög med bilder och här kommer lite mer.

Det började bra i Vännäs i fredags då jag gav mig ut på en åktur med busskursen och resan skulle senare gå mot Umeå

Det här ska vara en Sambulans och det var något nytt för mig

Åter i Vännäs hade klockan tickat iväg och efter lunch var det dags för retur till Umeå med denna Van Hool, inte varje dag jag åker belgiskt:)

Vännäs Buss på linjekörning kände jag till men...

...inte att även Göstas Buss hade ett finger med i spelet.

Säkerligen är modellen lika älskad som hatad men den rullar iaf. på lite varstans även i Umeå

Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Möllers

Du, du får vara rätt om din kamera helst det ska regna så mycket på dina 4 sista bilderna inte bra för linsen risken är att får lins fukt i kameran..
Fina bilder överigt.

RoggaBoy

Bilder med snö, idag är det +3 och regn och delvis gröna gräsmattor.

Busspoolens bussar försvinner snart när KR tar över den 1/1, och sedan snart två år tillbaka kör Göstas buss och Umeå Buss bland annat Umeå - Hörnefors.

B9S är älskad, och de polska bussarna hatade.  ;)

Mer om sambulansen finner du här: http://www.skelleftebuss.se/system/visa.asp?HID=1298&FID=358&HSID=24580&ActMenu=24603

Martin Maltkvist

Citat från: Mattias Möller. skrivet 15 december 2011, 21:33:35 PM
Du, du får vara rätt om din kamera helst det ska regna så mycket på dina 4 sista bilderna inte bra för linsen risken är att får lins fukt i kameran..
Fina bilder överigt.

Tack för tipset du men det ä'r inte första gången som jag fotograferar i regn :)
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Ersa

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 15 december 2011, 21:29:06 PM
Vännäs Buss på linjekörning kände jag till men...
...inte att även Göstas Buss hade ett finger med i spelet.

Jodå, Umeå Direktbuss AB har tillsammans med Göstas Buss AB tagit över en hel del trafik från Busspoolen. Senast var det Umeå kommuns södra landsbygdstrafik mot Gräsmyr och Sörmjöle/Norrmjöle. Tidigare entreprenör var Abramssons genom Busspoolen.

Nästa trafikförlust för Busspoolen är (blir):
- Holmsund, där Vilhelmina Taxi får lämna över till KR Trafik.
- Sävar, där Abramssons får lämna över till KR Trafik.
- Vännäs, där Vännäs Buss och Sjöströms får lämna över till KR Trafik.
- Robertsfors, där Kålaboda Buss får lämna över till Skelleftebuss.

Martin Maltkvist

Citat från: Ersa skrivet 16 december 2011, 02:05:30 AM
Jodå, Umeå Direktbuss AB har tillsammans med Göstas Buss AB tagit över en hel del trafik från Busspoolen. Senast var det Umeå kommuns södra landsbygdstrafik mot Gräsmyr och Sörmjöle/Norrmjöle. Tidigare entreprenör var Abramssons genom Busspoolen.

Nästa trafikförlust för Busspoolen är (blir):
- Holmsund, där Vilhelmina Taxi får lämna över till KR Trafik.
- Sävar, där Abramssons får lämna över till KR Trafik.
- Vännäs, där Vännäs Buss och Sjöströms får lämna över till KR Trafik.
- Robertsfors, där Kålaboda Buss får lämna över till Skelleftebuss.
Aah tack så mycket, nu klarnar allt. :D

Hälsningar
/Martin

Dieselsmurfe

SAMBULANS är att bussen i princip går mellan Skeå Lasarett och Nus (Norrlands universitets sjukhus) med patienter.