Tre vardagsbilder (Ösmo och Södertälje)

Startat av DEB, 07 december 2011, 19:08:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DEB

Idag blev det en fotorunda vid Ösmo och Södertälje under dagen. :) Här kommer de tre bästa bilderna, sett till motiv och kvalité.

Keolis 4361 gör ett kort uppehåll vid Ösmo station innan vidare färd. En intressant iakttagelse jag gjorde vid Ösmogaraget var att Keolis 4364 var tillbaka efter att ha gästat Danderyd för ett tag sedan. Är den avställd eller är den kanske t.o.m. tillbaka i tjänst?

Nobina 5170 har nyss ankommit Östertälje. I bakgrunden väntar en äldre pendel avgång mot Märsta.

Nobina 5152 vid Södertälje centrum.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Mikael T Nilsson

Tack för dessa riktigt snygga bilder från decembermörkret!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Joakim Wahlberg

Tackar för bilderna från Södertälje (och Ösmo!)! :) Var själv och tog en bild på 783 idag, fast i Nynäs, vid 14-tiden.
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

P.Ek

Ted Selander

Citat från: D_E_B skrivet 07 december 2011, 19:08:47 PM
---
En intressant iakttagelse jag gjorde vid Ösmogaraget var att Keolis 4364 var tillbaka efter att ha gästat Danderyd för ett tag sedan. Är den avställd eller är den kanske t.o.m. tillbaka i tjänst?
---

Det är 4564 som varit på utflykt, men som nu är tillbaka för mer förstärkningskörning.

DEB

Tack så mycket för era fina rader! :)

Citat från: Ted S skrivet 07 december 2011, 20:50:35 PM
Det är 4564 som varit på utflykt, men som nu är tillbaka för mer förstärkningskörning.

Jaha, tack för rättningen. Roligt, så man kan alltså räkna med att se den i trafik den närmaste tiden?
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/