Närtrafken i Solna och Norrtälje (Bergkvarabuss)

Startat av Mikael T Nilsson, 06 december 2011, 14:16:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Citat från: Johan Ek skrivet 07 december 2011, 19:41:53 PM
Det brukar vara rätt olika bussar som kör i Norrtälje idag körde 841 iaf

//

Intressant! Är bussarna stationerade i Trångsund eller står de i Norrtälje över natten?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

bjorn_k

Det brukar stå en Traveller på parkeringen vid OK-motorhotell/Hotell Roslagen/McD/OKQ8 på nätterna...

J0han

Citat från: bjorn_k skrivet 07 december 2011, 20:04:54 PM
Det bruka stå en Traveller på parkeringen vid OK-motorhotell/Hotell Roslagen/McD/OKQ8 på nätterna...

Som sagt den står där nu för den som vill ta kort ;)

Jacob

Men jag undrar vad vitsen med att byta buss är... Om det bara behöver rulla en i Norrtälje kan man väl ha två stationerade där ifall en går sönder.. Fattar inte hur de lyckas byta om bussen övernattar i Norrtälje.. Men det kanske är så att de kör med en buss en vecka, kör hem den på söndag (ingen trafik på söndagar) och tar ut en ny på måndagen. Vad vet jag :P

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Mikael Ringmarck

Citat från: Bussfanatikern skrivet 07 december 2011, 01:18:09 AM
Givetvis men jag anser att dom som verkligen behöver åka ska komma i första hand. Sedan kan dom yngre och friskare få åka med om plats finnes.

Det är väl inte värre än att man kan ställa sig upp och ge sittplats åt någon mer behövande? För nog måste det vara tillåtet att stå upp i dessa bussar?

Ersa

Citat från: Jacob skrivet 07 december 2011, 20:53:58 PM
Men jag undrar vad vitsen med att byta buss är... Om det bara behöver rulla en i Norrtälje kan man väl ha två stationerade där ifall en går sönder.. Fattar inte hur de lyckas byta om bussen övernattar i Norrtälje.. Men det kanske är så att de kör med en buss en vecka, kör hem den på söndag (ingen trafik på söndagar) och tar ut en ny på måndagen. Vad vet jag :P

Ekonomin styr. Att ha en extrabuss ståendes i Norrtälje blir helt enkelt för dyrt. Vite för eventuella inställda turer finns ju, men att ha en tillgänglig extrabuss kostar i regel mera. Det blir billigare att byta ut bussen mot en annan när det behövs. Och det går nog till på ungefär det sätt du beskriver.

På samma vis finns inte en enda reservbuss på depåerna i Rimbo och Hallstavik.

bjorn_k

Citat från: Mrbuss skrivet 07 december 2011, 22:48:29 PM
Det är väl inte värre än att man kan ställa sig upp och ge sittplats åt någon mer behövande? För nog måste det vara tillåtet att stå upp i dessa bussar?
Beror ju på klass A eller B...

Carl Eric

Citat från: Mrbuss skrivet 07 december 2011, 22:48:29 PM

Enligt SBH får alla de tre som bilderna har visat ta stående passagerare i varierande mängd...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!