Efterlysning: CR110 turistare

Startat av mrshadow, 03 december 2011, 20:25:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lulebjörnen

Jo, jag såg att jag lyckades drulla till det med en siffra i chassinumret. Kan man tänka sig att biltrafiken i Södra Ljungverk gasade på ordentligt mellan Stockholm och Åre när kärran var ny och sedan började vandringen mella olika ägare? Nå, det var härliga bussar i alla fall, vår lilla stads trafikbolag hade den goda smaken att inneha två CR110 och det var högtidsstunder när man lyckades lägga vantarna på en sån inför dagens körningar  :)...

Mats Karlsson

Citat från: Lulebjörnen skrivet 05 december 2011, 20:49:47 PM
Jo, jag såg att jag lyckades drulla till det med en siffra i chassinumret. Kan man tänka sig att biltrafiken i Södra Ljungverk gasade på ordentligt mellan Stockholm och Åre när kärran var ny och sedan började vandringen mella olika ägare? Nå, det var härliga bussar i alla fall, vår lilla stads trafikbolag hade den goda smaken att inneha två CR110 och det var högtidsstunder när man lyckades lägga vantarna på en sån inför dagens körningar  :)...
Jag skall inte förneka Din tes, men sätena i Y500 var inte av högsta klass, så jag vet inte om den passade så bra som långfärdsbuss Stockholm-Åre. Dock var det en väldigt skön vagn att köra med sin manuella växellåda.

Drängen

När du ändå efterlyser bussar Shadow, nog minns väl du Capitolen/Metropolen som stod på Hofvallen en vinter?. Såg den väl när du skulle på jobbet, om inte annat..

mrshadow

Om vi kopplar bort Svensk Fjällbuss helt, vad finns då ??
Strömbergs från Mattmar var det inte heller.
Någonstanns ringer en klocka om en stockholmsfirma..
Mest troligt en en buss med 501 låda också...
Men det är ju mer än 30 år sedan.

Drängen: Jag har nog förträngt den klenoden.. På samma sett som den klenod som trafikerade Norra Lit..
Andra dagar var det mer intressant att försöka kolla in 740 som spann med framhjulen eller tankade sådant som andra drack...
Den där konstiga Audi 80;in sent 70 tal, med skärmbreddare väckte också mer intresse.
Förlåt urspårning...
Numera trafikerar själv Norra Lit ibland.. Eller Husås som byn egentligen heter.
Tyvärr går inte den linjen ända till Andviken  ;D

Bussföraren

Citat från: mrshadow skrivet 06 december 2011, 00:43:23 AM
Om vi kopplar bort Svensk Fjällbuss helt, vad finns då ??
Strömbergs från Mattmar var det inte heller.
Någonstanns ringer en klocka om en stockholmsfirma..
Mest troligt en en buss med 501 låda också...
Men det är ju mer än 30 år sedan.

Drängen: Jag har nog förträngt den klenoden.. På samma sett som den klenod som trafikerade Norra Lit..
Andra dagar var det mer intressant att försöka kolla in 740 som spann med framhjulen eller tankade sådant som andra drack...
Den där konstiga Audi 80;in sent 70 tal, med skärmbreddare väckte också mer intresse.
Förlåt urspårning...
Numera trafikerar själv Norra Lit ibland.. Eller Husås som byn egentligen heter.
Tyvärr går inte den linjen ända till Andviken  ;D

Automat o Panoramaruta då finns väl bara TGOJ o Norrköpingsbussarna kvar?

Peter Öden

Hej !

Jag kom plötsligt att tänka på en buss men det kanske verkar långsökt.
Bussen som avses är AOM 320 Sc CR 110 LSP !! tillhörde Julitatrafiken ???

Mvh Peter Ö