Nobinabuss körde in i järnvägsviadukt i Lund.

Startat av Carl Eric, 23 oktober 2011, 17:25:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Rapporterar Sydsvenskan på nätet.

Det rör sig om Nobina 6013, en vit MAN Lion's Top Coach med Nobina-loggan på sidan. Viadukten är 3,5 meter hög och enligt CBR är bussen 3,7 meter hög. SBH.

Min fråga är, vad använder Nobina denna buss till?

MVH Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Walter

Bussen används främst för beställningsturer. Ibland extra i linjetrafik. Att bussar och lastbilar får vända precis innan är inte ovanligt. En förklaring skulle kunna vara att föraren är van att köra där med linjebussar vilka får plats under bron.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Möllers

Var inte första gången det hänter i lund sist var det en citaro blev drabbat.

Fikman

Med fjädringen i botten borde det gått bra av bilderna att dömma, men lätt vara efterklok

Walter

Citat från: Mattias Möller. skrivet 23 oktober 2011, 18:14:34 PM
Var inte första gången det hänter i lund sist var det en citaro blev drabbat.

Alla Ciatro som Bergkvara och Nobina har i Lund får plats under viadukten och rulklar där varje dag, så du blandarf nog ihop det med någon annan modell. Det är sällan något kör in i viadukten, däremot ofta att bussar och lastbilar får vända när de inser var de är på väg.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Möllers

Var en annan viadukt i Lund buss kom under den tog fyr bussen var en stadsbuss av citaro.
Många års sen nu.

Bergenga

Mvh.
Øyvind Berg

Knut

GAmmel Express som sikkert har gjort sitt. Ødelegge klimatanlegget så da.
I flg skylter ved førerplassen er bussen 3,82 m høy.
Om agregatet er skadat så kan det bli dyrt det der

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lars

Stod fotografen och väntade på att bussen skulle köra in i viadukten, man ser hur det fullkomligt ryker från takanläggningen i första bilden i serien!

Bussmicke

Tråkigt man aldrig fick den på bild hos Nobina, tyvärr bara som Swebus Express.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bernt Talbrant

Citat från: Bussmicke skrivet 19 november 2011, 19:30:58 PM
Tråkigt man aldrig fick den på bild hos Nobina, tyvärr bara som Swebus Express.

Denna kommentar blir lättare att förstå om man lägger till att bussen är avställd sedan den 31 oktober och tillhör Busmarket sedan den 14 november.