Tre bussbilder från idag

Startat av Slash2, 17 oktober 2011, 18:55:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Slash2

Veolia Transport 3881 på linje 58 verkar ha hamnat lite galet! (Grynigheten beror inte på ISO, utan på regnskur)

Nettbuss 70618

Nettbuss 70892

Samtliga bilder tagna under min första bussfototur, vid Älvsborgsbron tidigare idag.
Kommentarer och konstruktiv kritik mottages tacksamt!

the0fiskis

Veolia Transport 3881
där är den röda bilen i vägen annars var bilden snygg :)

dem två andra bilderna var ochså snygga kanske kunde ha backat ett eller två steg back men annars ser jag inga fel i bildarna

märks knappt att det är din första fototur, jag hoppas att få ser mer bilder sen från dig...

Carl Eric

Jag håller med föregående talare, att första bilden skulle blivit bättre utan bilen framför, men den bilden kanske har ett dokumentationsvärde i sig, det vet inte jag (eftersom att jag inte kan Västtrafik).

Sedan så är det enda konkreta tips jag kan ge dig att jag upplever att mina bilder blir bättre när solen skiner. Därför så försöker jag alltid fotografera när solen skiner. Eller iaf när det inte är supermulet.

Dock så är det absolut bästa rådet: öva, öva, öva och öva lite mer! (Glöm inte att visa resultatet här heller!) :)

Lycka till med fotograferande, jag ser framemot fler bilder! :)

MVH Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

SimonB

Vackert! Håller definitivt inte med föregående talare. Den första bilden var klockren och tveklöst bäst. Otroligt effektfullt med ösregnet, och dessutom ett riktigt fint djup i bilden, med husen lite diffust i bakgrunden och bilen i förgrunden. :)

bjorn_k

Citat från: SimonB skrivet 17 oktober 2011, 20:46:24 PM
Vackert! Håller definitivt inte med föregående talare. Den första bilden var klockren och tveklöst bäst. Otroligt effektfullt med ösregnet, och dessutom ett riktigt fint djup i bilden, med husen lite diffust i bakgrunden och bilen i förgrunden. :)
Tycker också första bilden var klart mest intressant! :) Snyggt fångat!

DEB

Mycket fina bilder som alla håller hög kvalité!
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

BussMackan

Bussmicke

Första bilder är vad jag skulle kalla för en typisk vardagsbild. Att det sen jämt regnar i Blöteborg är en annan historia..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

danneh

Riktigt fina bilder! Ser fram emot fler bilder av dig

Jonas Gustafsson

Citat från: Slash2 skrivet 17 oktober 2011, 18:55:00 PM

Veolia Transport 3881 på linje 58 verkar ha hamnat lite galet! (Grynigheten beror inte på ISO, utan på regnskur)

Det syns lite dåligt var vi är. Är det påfarten till Älvsborgsbron från Hisingssidan?
I så fall skulle jag gissa på tomkörning från någon av Veolias depåer på Hisingen till Brottkärr. I o f s tillhör 3881 Majornadepån men den kan ju vara tillfälligt utlånad.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Muk

En bra början. Jag gillar bildernas komposition och att du har undvikit att klippa för hårt i lyktsolpar och liknande i bakgrunden. Jag föredrar att fotografera i mulet väder, då man slipper bekymra sig om motljus och skuggor. Ser fram emot fler bilder.  :)

Slash2

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 18 oktober 2011, 12:27:17 PM
Det syns lite dåligt var vi är. Är det påfarten till Älvsborgsbron från Hisingssidan?
I så fall skulle jag gissa på tomkörning från någon av Veolias depåer på Hisingen till Brottkärr. I o f s tillhör 3881 Majornadepån men den kan ju vara tillfälligt utlånad.

//Jonas G

Yes, det är påfarten från Hisingssidan. Jo, det var med all säkerhet en tomkörning då bussen var tom på passagerare och nedsläckt.