Fråga Arriva Märsta-vagnar

Startat av Mikey, 08 oktober 2011, 17:34:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

Hej!

Ett par frågor kort och gott:
7106 - finns denna kvar? Jag har inte sett den på många månader nu, inte heller vid garaget. Vill så gärna få den på bild...
7163 - vad är status på denna? Tycker mig inte ha sett den i trafik på länge heller, dock står den alltid(?) uppställd med de två avställda gamla Scaniorna.
7052 - är den färdigreparerad ännu efter det lilla missödet i augusti, eller är den kvar hos Busmarket?
SOK634 - lånevagnen, rullar den ännu?

Och som en extrafråga, är det någon som vet om det finns några särskilda omlopp man kan finna Berkhofarna och Carrus-vagnarna i?

/Mikey

Fredrik Klint

Med hjälp av SBH och Transportstyrelsen får man svar på mycket (och förhoppningsvis stämmer det med verkligheten)  ;)

7106 är i trafik
7163 är i trafik
7052 är i trafik (har inte varit avställd sen mars 2009)

Nu kanske inte detta gav så mycket men men...

Mikey

Citat från: Fredrik Klint skrivet 08 oktober 2011, 18:35:47 PM
Med hjälp av SBH och Transportstyrelsen får man svar på mycket (och förhoppningsvis stämmer det med verkligheten)  ;)

7106 är i trafik
7163 är i trafik
7052 är i trafik (har inte varit avställd sen mars 2009)

Nu kanske inte detta gav så mycket men men...

Jag har kollat där, men jag har lärt mig att inte riktigt kunna lita på dem. Bland annat anges fortfarande de tre Berkhofarna som slopades i vintras som "i trafik" på CBR, trots att de stått med körförbud sedan dess. Likaså angavs 7124 och 7096 som "i trafik" många månader efter att de brann ner ::)