Smakprov från keolissemester 2011..

Startat av Bussmicke, 25 september 2011, 10:59:56 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Lägger lite ströbilder i denna tråd från min resa.

Lite påpassligt kanske... ?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

En 96-vagn på kyrkogårdsturen, en resande förutom jag var en tant med rullator som lyfte på den själv..
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Björn Lövdahl

//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Mikael T Nilsson

Tack för de fina bilderna från dina gamla hemtrakter.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Blåbuss i Jönköping

så ett par mindre bra garagebilder på 8561. 8559 syntes inte till vid mitt besök.

//Bussmicke.

Möllers

Kanon bilder ifrån Jönköping dom blåa MAN kommer dom lackas om sen?

virtual1

Kul att se, men de har inte ens fått lappar på sig med Keolisnumrena?!

Bingoberra

Citat från: Mattias Möller. skrivet 04 oktober 2011, 00:47:43 AM
Kanon bilder ifrån Jönköping dom blåa MAN kommer dom lackas om sen?

Inte vad jag vet, om nu inte Keolis behåller bussarna när alla ordinarie bussar är lagade. (De blå är extrabussar).

Tycker de har en intressant placering av sätena längst bak, istället för att ha dem 2 och 2 riktade framåt, har man här monterat sätena längsmed väggarna, med sidosätena riktade mot bussens mitt.
Vore kul att provåka dem innan de försvinner, rullade en på linje 2 i eftermiddags, satt dock i en annan buss vid tillfället så jag insåg att jag inte skulle hinna byta till den.

Jonas Gustafsson

Kul att se de f.d. GS-bussarna i Jönköping! Det gamla GS-numret får man helt enkelt genom att stryka 8:an i början.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.