Transport 2011 - den lille store nyheten: S91

Startat av Bergenga, 13 september 2011, 22:41:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bergenga

Fra torsdag til lørdag ble Transport 2011 arrangert på Lillestrøm. Denne messa arrangeres normalt annethvert år, men på grunn av finanskrisen har det ikke blitt arrangert siden 2007. Så i år ble første gang jeg fikk anledning til å besøke den, og det ble selvsagt mange bilder.

Først ut er den lille store nyheten, nemlig S91. Ingen vet helt sikkert ennå hva produsenten skal hete, ikke engang produsenten selv, men modellen heter i hvert fall S91, og er som tidligere nevnt en direkte arvtaker til Ikarus E91. Ikarus E91 har solgt bra i Norge, men kom aldri inn på det svenske markedet. Det er det derimot meningen at man skal få til med S91. Det er allerede bestillt et lite antall S91 til kunder i Norge, og de første forventes å bli levert senere i år.

Litt data om bussen.
VIN: TRR1S91NHACAA0001
Lengde: 7905 mm
Bredde: 2380 mm
Akselavstand: 3650 mm
Motor: OM 904LA.V 115 kW

Bussen stod dessverre litt bortgjemt i et hjørne, så den var vanskelig å få fotografert, men den var en veldig fin bakgrunn for å sitte ned og spise vafler eller bare prate og drikke forfriskninger. Sidene på bussen var fint dekorert, men dessverre ser det ut til at jeg ikke fotograferte det. Man ser det derimot såvidt på et av bildene. Jeg tok også noen bilder inni bussen, men tenkte ikke på å spørre dem om å sette på lyset der inne. Da hadde kanskje bildene blitt litt bedre. ;)

LWD-700 på Transport 2011, Norges Varemesse, Lillestrøm, 10.09.2011.
Mvh.
Øyvind Berg

Cyklisten

Ungersk Setra med Raba-delar, intressant :) även om interiören känns lite trist på något sätt.