Försök med att återskapa N/V - bussars och Mälaröbussars lackeringar...

Startat av Andreas91, 04 september 2011, 05:17:00 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

JDS

Citat från: Peter Rost skrivet 05 september 2011, 22:08:35 PM
Bussarna på 515 var SJ - orange slutet av sextio, början av sjuttiotalet. På den tiden trafikerades 515 med "riktiga bussar" Volvo Hägglunds B58:a. ;) Prova om möjligt med den orange färgsättningen så får vi se. :)

Menar du ungefär den här färgen?  ;D

Mikey

Citat från: Andreas91 skrivet 05 september 2011, 03:25:35 AM
Ingen ny Mälarö-buss har gjorts so far, men istället kommer denna, 3743. Färgen grön är ett förslag på färg på SL-bussar som i framtiden kan tänkas trafikera en typ av stomlinjer, som t.ex. går på stora stråk och i områden där många bor, men som skiljer sig från många av dagens stomlinjer med blåbussar. Förorts-pendelbussar skulle man kanske kunna kalla dem. En tanke är att dessa linjer skulle finnas inom 17x-linjerna, vilket således kan innebära att vissa nuvarande stomlinjer med linjenr 17x, kan få annat x7x-nr. Tråden är en tråd där man kan diskutera ens framtidsvision om kollektivtrafiken. Läs mer här: http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=47262.0 Här är då dom två bilderna, 3743 i röd skepnad och i en eventuell grön skepnad:

En grön SL-vagn lät intressant, så jag tog en av mina bilder på en SL-buss och gjorde den grön. Det blev inte alls likt något annat bolags lackering... :P

Andreas91

Citat från: Peter Rost skrivet 05 september 2011, 22:08:35 PM
Bussarna på 515 var SJ - orange slutet av sextio, början av sjuttiotalet. På den tiden trafikerades 515 med "riktiga bussar" Volvo Hägglunds B58:a. ;) Prova om möjligt med den orange färgsättningen så får vi se. :)

/Peter

Tjena! :) Jag skall kika på en bild först och sedan försöka få till den i SJ-orange skepnad. ;)

Bussfanatikern

Dom där gröna SL-bussarna påminner om GUB:s äldre färgsättning