Min Swebusresa 2011-08-18 (bilder)

Startat av Jacob, 23 augusti 2011, 17:39:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

I torsdags åkte jag till Karlstad med Swebus, och sedan vidare med Värmlandstrafik till Grums där min kompis mötte mig med bil, för att besöka mitt sommarställe och gå på festivalen Folk & Rock i Segmon.

Resan började i Uppsala, på hållplats Studentstaden. Här ankommer 7010 som tog mig till Stockholm.

0047, bussen jag hade äran att åka med till Karlstad

Första stoppet; Västerås. Här VL 673

VL 667

Swebus 0047 + 6009

Andra stoppet; Örebro, här Nobina 7095

Swebus 0047

Swebus 5605

Tredje stoppet; Karlskoga, här e buss som jag inte ser inv.nr på.

Fjärde stoppet; Kristinehamn

En interiörbild från Swebus 0047

Jag närmar mig Karlstad (jag tog bara upp foten jättefort för bildens skull, den nuddar knappt)

Femte och sista stoppet, Karlstad.

Nobina 4298

Swebus 0047

Sedan ankom Swebus 5604

Och sista bilden får bli på två 9700S. Den bakre bussen åkte jag med till Grums.

Det var allt, bilder från CT den morgonen kommer!

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

swedebear

Citat från: Jacob A skrivet 23 augusti 2011, 17:39:04 PM
I torsdags åkte jag till Karlstad med Swebus, och sedan vidare med Värmlandstrafik till Grums där min kompis mötte mig med bil, för att besöka mitt sommarställe och gå på festivalen Folk & Rock i Segmon.

Tredje stoppet; Karlskoga, här e buss som jag inte ser inv.nr på.

Det var allt, bilder från CT den morgonen kommer!

//Jacob

Ser ut att vara en av dem som går på Linje 502 och 504, dvs mellan Degerfors-Örebro (502 Degerfors-Karlskoga, 504 Karlskoga-Örebro)

Blue

Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Jacob

Citat från: Blue skrivet 23 augusti 2011, 20:14:48 PM
Ta av dig skon eller ta ner foten!

Jag hade den hastigt uppe bara för bilden, och skorna är så gott som nya. Skons undersida nuddar bara pinnen för bordet.

//Jacob

Tonniiie

Tonniiie

Möllers

Samma här inga skor på sättet fy på dig.

Bussmicke

Fötterna på golvet pojk, det där är bara oskick..  ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jacob

Foten är inte ens på sätet, som jag skrev så hade jag den bara för bildens skull, ca 2 sekunder. Den nuddar inte sätet utan bara lite på bordspinnen. Jag hade förstått er om jag hade nuddat ett säte eller så, men eftersom det bara rör sig om en liten bordspinne som jag dessutom knappt nuddar så fattar jag inte varför ni reagerar. OM jag nu hade suttit med foten permanent, tror ni själva att jag hade lagt upp bilden då? Jag blir själv irriterad om folk sitter med fötter uppe, speciellt på sätena.

//Jacob

admin

Nu räcker det med kommentarer om skon.
Jacob har förklarat sig tre gånger, vilket är två gånger fler än nödvändigt.
/Admin

mushkot

NER MED SKORNA...! oj, bara en reflex.  ;D

Det finns alltså solaris i västerås? Någon som vet vilken generation dessa tillhör, ev problem och vad förarna tycker om dessa? Intressant då det verkar finnas mycket delade meningar om dessa.

Fint svep i övrigt, bland den rådande stockholmshysterin! :)

Niclas Rosenius

Fy skäms Jakob, trodde du var en väluppfostrad kille  ;)

Har slängt av folk för mindre saker än det där  ;D

//Niclas

Bussmicke

Citat från: mushkot skrivet 23 augusti 2011, 23:55:40 PM

Det finns alltså solaris i västerås? Någon som vet vilken generation dessa tillhör, ev problem och vad förarna tycker om dessa? Intressant då det verkar finnas mycket delade meningar om dessa.

På tal om Solaris, har ni kvar Solarisbussen i Hässleholm?
Jag är där om 30 timmar
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: mushkot skrivet 23 augusti 2011, 23:55:40 PM

Solarisarna levererades i Oktober/November förra året, en av dom var med på mässan i Älvsjö i oktober. har ej hört hur dom fungerar.

//Niclas

mushkot

Citat från: Bussmicke skrivet 24 augusti 2011, 00:03:30 AM
På tal om Solaris, har ni kvar Solarisbussen i Hässleholm?
Jag är där om 30 timmar
Vi har våra gula solarisar! Den gröna behövde veolia ha tillbaka inför hösttidtabellen. Chansen är dock stor att något annat kommer dyka upp inom en snar framtid, då 70655 tyvärr krockade (utan personskador lyckligtvis!) i fredags.