Avlösningsplatser i Gubbängens garage

Startat av Timmis, 21 augusti 2011, 14:25:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussföraren

Citat från: JDS skrivet 22 augusti 2011, 00:24:54 AM
Det tog många inlägg innan Timmis fick ett vettigt svar. Mot bakgrund av att det uppenbarligen är lätt att kollra bort folk angående vad som egentligen menas med arbetstid, så är det kanske inte så konstigt att rekryteringen också gav luddiga svar...

Vi behöver inte gå igenom begreppen, jag vet vad som gäller. Men jag tror att Kommunal begick ett förfärligt misstag när man en gång i tiden gick med på att ha restid utanför arbetstiden, för det måste man faktiskt någon gång ha gjort även om jag är osäker på när det skedde.

Restiden låg utanför redan i början på -80 talet

Bussföraren

Citat från: Timmis skrivet 25 augusti 2011, 23:32:41 PM
Jag börjar nog i Gubbängen. Enhetschefen var jättetrevlig och har arbetat inom facket tidigare i Eriksberg så därför kommer han nog att jobba på att vi får börja och sluta på samma plats. Han verkar väldigt glad och positiv så jag hoppas jag gör rätt. En bra chef som varit fackligt aktiv bådar gott. Man kan ju bara sluta ifall man inte har lust att fortsätta på företaget. Jag bor i Bredäng så man vill ju börja och sluta i närheten. Mardrömmen är att sluta i Huddinge men så kan dom väl inte göra eller kan dom det? Min tjej bor i Fisksätra och det skulle ta över en timme att komma dit i så fall.

Att alla ska kunna börja o sluta på samma ställe är omöjligt för ett så utspritt trafikområde, eftersom enbart 172:an passerar depån skulle isf alla fm jobb måsta sluta med en 172:a och alla em jobb börja med en 172:a och de säger sig självt att den inte fungerar.

Huddinge är väl kanske att ta i men Fruängen, Liljeholmen, Gullmarsplan, Kärrtorp, Bagis, Svedmyra, Hökarängen, Farsta, Telefonplan etc är väl troliga avlösningsplatser inom trafikområdet.

Jämförelsen du gjorde med Tyresö blir ju haltande eftersom alla linjer utom en passerar Tyresö C med närområde

för alla

Ett förslag till parterna är att om vi tar ovanstående avlösningspunkter e att man väljer en ort Farsta t ex där man börjar o slutar

börjar eller slutar man någon annanstans så räknas restiden hem till Farsta in i arbetstiden så klart 

bisquit

Annars kan man göra som på min fars garage i Lilleström Norge. Där kan de ibland få sluta ett körpass vid Lilleström terminal eller Olavsgård. Men då blir de alltid avlösta och får ta en avlöserbil eller (bil/buss) tillbaka till garaget eller terminalen. Om nu inte det är inlagt att bussen skall tillbaka till garaget. Beroende på om de skall fortsätta köra eller sluta för dagen. Det vill säga att om de börjar eller slutar ett körpass med avlösning av en annan förare. Utmed linjen. Så utgår de ändå alltid ifrån Leijravägen..Vilket är ganska smart.    8)