Nobina Botkyrka (12 bilder)...

Startat av Fredrik Klint, 21 augusti 2011, 09:30:57 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Klint

Huddinge station och en från Huddinge sjukhus (eller heter det Karolinska nu?).
Tagna i måndags d.v.s. 15 augusti, slutet närmar sig...

Mikael T Nilsson

Tack för detta mycket trevliga bildsvep! 4177 och 5101 är f.d. Kallhällsvagnar.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael Ringmarck

Wow, fina bilder Fredrik! Jag ser att man har gjort en REJÄL uppfräschning av 5931 och det är ju trevligt för Lunda som ska få den.

Andreas91

Stiliga bilder, Fredrik! :)

(Sjukhuset tror jag numera heter något i stil med Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge (respektive Solna för gamla KS då), men jag skulle tro att HS och KS
har blivit så pass kända och innötade begrepp, åtminstone bland oss stockholmare, så det funkar garanterat alldeles utmärkt med Karolinska och Huddinge. Nya namnet visar väl bara på att dessa två stora sjukhus har ett stort samarbete gällande sjukvård och forskning? Man ser det ju även på SLs bussar, åtminstone dom linjer som går till Karolinska Sjukhuset. Där har jag aldrig sett en buss skylta "Karolinska Univ. Sjh. (Solna)" (får det ens plats i skyltskåpet? :p), utan alla bussar jag har sett skyltar ännu "Karolinska Sjukhuset" och jag gissar att linjerna som går mot Huddinge Sjukhus skyltar just "Huddinge Sjukhus" och inget med koppling till att det har blivit ett universitetssjukhus. Återigen, det är begrepp som man
är van vid och som man känner till. :) Tror nog att det är lite i stil med detta: En gång KS, alltid gamla KS och detsamma för Huddinge.)

Fredrik Klint

Tack för uppskattningen  :). Kändes som att en tripp till detta område var tvunget att göras innan övertagandet, jag har få bilder härifrån.

New_options

LÄMNA
HANDELSPLATS

Ja okej... vad sålde du innan du lämnade hamndelsplatsen? Och var är du på väg då? ;)

Bussmicke

Läste man skulle stänga bussterminalen vid sjukhuset och öppna en ny nedanför och att Flemingsbergs centrum skulle dras in.
Tog du någon bild på nya terminalen?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Wennerlid

Det är inte så mycket terminal över det hela, alla bussar stannar vid olika hållplatser nere på Hälsovägen bara.

// Niclas

Mikey

Hur många Mercedes-vagnar blir kvar i höst, och på vilka platser?

Fredrik Klint

Själv undrar jag vad som händer med Botkyrkas OmniLinkar som inte tas över; 4774, 6735 och 6736. Har inte blivit några bilder för mig på dessa tyvärr.
Men snart kommer väl svaret!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

MGA

1305 & 1306 ställs av troligen in till Busmarket.
6735 & 6736 till Södertälje tillsammans med 5554 & 5711.
///
MGA

Fredrik Klint

Kul att ledvagnarna 6735 och 6736 får leva vidare, trodde de skulle flyttas till annan ort utanför SL-land.
4774 anses kanske för gammal, men den är i alla fall etanoldriven. *mercy mercy*  ;)

5554 och 5711 till Södertälje, finns det andra Volvo där? Känns som mest MAN och Scania i kringelstaden nu för tiden.

Camilla

Citat från: Fredrik Klint skrivet 21 augusti 2011, 09:30:57 AM
Huddinge station och en från Huddinge sjukhus (eller heter det Karolinska nu?).

Trevliga bilder.
Ska man vara helt korekt så heter det karolinska universitetssjukhuset i huddinge

5783

Mycket fina bilder.

Huddinge sjukhus heter hållplatsen kort och gott.