Ibland är det bara roligt

Startat av Buss-Anders, 15 augusti 2011, 17:30:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

mushkot

Fick på en kvinna som hade ett frikort hon inte ännu skrapat. Hon såg ganska osäker ut, och frågade mig om det var den 19:e idag. "Jadå, det stämmer!" svarade jag glatt. Hon skrapar, och visar mig sedan kortet. Kunde då inte låta bli att se lite fundersam ut och svara: "Den 19:e, var inte det igår?"

;D

MartinMartin

Igår körde Jag 42:an på Karlavägen mot Radiohuset och bilen framför mig kör ut till höger i cykelfältet och stannar.
Jag stannar 5-6 meter bakom och funderar var hon är på väg eller vad hon ska göra.
Då lägger hon i backen och påbörjar en fickparkering.
Hon tittar inte över huvud taget i speglarna och innan jag hinner reagera så svänger hon in sin vänstra dörr,
backspegel och framskärm i bussen med en rejäl smäll.
Hon tittar då upp, och kör fram igen och stannar och Jag kör upp på trottoaren och går ut för att ta uppgifter.
Hon "säger" då mycket upprört till mig; "Va har du så bråttom för, kunde du inte ha väntat".
Jag fick 2 resenär som spontat skrev upp sig som vittnen på att bussen stod helt stilla !  ::)

Johan Hansson

(Denna händelsen hände 26 oktober 2011 då jag körde ifrån Falkenberg och som jag saxat ifrån min facebooksida)

Fick mig ett gott skratt innan jag lämnade Falkenberg med 351 idag.

En kvinna kliver på min buss innan hon stämplar sitt kort går hon och sätter sina påsar sedan kommer hon fram igen.
Hon stämplar sitt kort och sen frågar hon om vilket land jag kommer ifrån med tanke på min dialekt och utseende.

... Jag svara vänligt att jag är född i Stockholm. Hon blir tyst en kort stund sedan går hon och hämtar en karamell och vill ge den till mig men jag avböjer och hon ber om ursäkt och går hon tillbaka till sin plats.

Synd att det inte var fler resenärer i bussen för de hade skrattat lika mycket som jag gjorde påvägen till Halmstad.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.