Thygessons Bussar 52 (pimpad)

Startat av bjalle, 01 oktober 2007, 16:26:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Jag förstår inte riktigt vitsen med den här grejen...  men om Skånetrafiken vill lägga ner skattepengar på sånt får de väl göra det, om de tycker att det är kul.

Sundås

Saken är väl också den, att för att få "pimpa" en buss var man tvungen att bli medlem på Skånetrafikens "Mina Sidor", och det kan ju varit ett sätt att få fler medlemmar dit..

Eller?
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Andreas Ljungqvist

Citat från: Sundås skrivet 08 oktober 2007, 12:39:31 PM
Saken är väl också den, att för att få "pimpa" en buss var man tvungen att bli medlem på Skånetrafikens "Mina Sidor", och det kan ju varit ett sätt att få fler medlemmar dit..

Eller?

från deras pressmeddelande..

citat

"- Med tävlingen "Pimpa bussen" ville vi uppmärksamma våra miljövänliga bussar och uppmuntra kreativiteten bland våra resenärer, säger Robert Dysell, Marknads-kommunikatör på Skånetrafiken."

slut citat

Det vill säga nå fram till stenkastande och skadegörande ungdommar.. Har det lyckats?? Nej...

Niklas Bygdestam

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 09 oktober 2007, 08:57:19 AM

citat

"- Med tävlingen "Pimpa bussen" ville vi uppmärksamma våra miljövänliga bussar och uppmuntra kreativiteten bland våra resenärer, säger Robert Dysell, Marknads-kommunikatör på Skånetrafiken."

slut citat

Det vill säga nå fram till stenkastande och skadegörande ungdommar.. Har det lyckats?? Nej...

Jag tror inte att vandalerna som kastar sten på bussar skulle avstå bara för att det skulle komma en s.k. pimpad buss istället för en vanlig. Har de bestämt sig för att kasta sten på en buss så gör de det oavsett vilken färg bussen har som kommer

Det här med pimpade bussar har jag redan sagt att jag tycker var urfåningt och den åsikten står jag för. Jag tycker att det borde ha varit det dummaste Skånetrafiken någonsin har gjort. Frågan är hur mycket detta projekt har kostat totalt? Mycket pengar rör det sig om i alla fall. De pengarna som de har lagt ut på detta i mitt tycke helt idiotiska projekt hade de istället kunnat använt till att försöka få stopp på just sådana allvarliga saker som stenkastningar på bussar och annat som kan innebära hot mot säkerheten för både förare och passagerare i bussarna. Hur de ska göra för att få stopp på stenkastningen vet jag inte, men detta är något som Skånetrafiken borde anställa folk för som ska kunna räkna ut vad som borde göras och vidta de åtgärder som kan behövas för att få stopp på detta vansinne
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Sundås

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 09 oktober 2007, 08:57:19 AM

citat

slut citat

Ja, men man får väl läsa lite mellan raderna ;)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Mikael Lövgren

såg den pimpade bussen idag på väg in i Landskrona vid 10.30 tiden..
tycker inte heller det ser snyggt ut..
Hantera alla stressiga situationer som en hund: Kan du inte äta det eller leka med det. pissa på det och gå din väg...

Möllers