Huvudmeny

Hur spara ni bilderna?

Startat av Möllers, 06 augusti 2011, 22:21:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Efter som vi flestar fotar mycket här var sparar ni bilderna på? är det på hårdisken i datorn eller extra hårdisk eller på CD skivor eller SDKort.
Själv sparar jag på min extra hårdisk vacker dag kommer den kraschar,så ska börja spara mina bilder på SDkort nu framöver säkare ha dom där.

Mikey

Jag har allt på datorns hårddisk och kamerans minneskort. När minneskortet blir fullt lägger jag över allt till en extern hårddisk innan jag rensar kortet. På så vis har jag alltid bilderna på två platser.

Mölle-Mats

Sparar både på datorns interna hårddisk samt en separat USB-hårddisk, dessutom så bränner jag åtminstone en gång i månaden en CD som jag lägger i bankfacket (om det vill sig illa och en eldsvåda inträffar hemma så spelar det ingen roll hur många dubbletter man har där, om alla brinner upp samtidigt ...)

swedebear

Jag sparar mina bilder på hårddisken, sedan gör jag en backup på USB-minne cirka en gång i månaden

JB

En lös hårddisk innehållande två fysiska diskar som speglar varandra (RAID 1). SD-kort skulle jag inte lita på för långtidslagring.

Peppen

Datorns interna hårddisk, kopia på extern usb-hårddisk, bränner ut på dvd lite då och då.
Att spara på SD-kort eller usb-minne skulle jag aldrig våga...

Möllers

Så SD kort är inte så bra då som jag trodde  ::)

Bussmicke

Har allt i datorn samt på externa diskar
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Susanne

Jag sparar allt i externa hårddiskar samt DVD-skivor.

JAB

Magnetband är det som fortfarande är säkrast för långtidslagring, men de måste skötas om. Det är vad arkiven använder.
Själv nöjer jag mig med ett antal USB-hårddiskar och hyrd lagringsplats på webben.
Skall man långtidslagra tillkommer dessutom några andra faktorer som uppdaterade filformat och hårdvara...

Camilla

Jag gör säkerhetskopiernig till en extern hårddisk två gånger i veckan

Robert T

På min dator, på extern hårddisk bredvid min dator samt på extern hårddisk i ett annat hus än min dator. Således trippel säkerhet. Dock uppdateras den som inte är i samma hus inte lika ofta, så skulle mitt hus brinna ner kanske jag förlorar sommarens bilder.

swedebear

Citat från: Robert T skrivet 07 augusti 2011, 14:09:26 PM
På min dator, på extern hårddisk bredvid min dator samt på extern hårddisk i ett annat hus än min dator. Således trippel säkerhet. Dock uppdateras den som inte är i samma hus inte lika ofta, så skulle mitt hus brinna ner kanske jag förlorar sommarens bilder.

Om datorn i det andra huset är på hela tiden kan ju Teamviewer vara en bra lösning, tar kanske lite tid att göra säkerhetskopior över Internet...men varför inte

Patrik

På en intern hårddisk och två externa.
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Muk

Jag sparar mina bilder på diverse hårddiskar. Interna och externa. Tyvärr är de i huvudsak placerade på samma ställe för tillfället.