Huvudmeny

Röd buss i Helsingfors

Startat av Susanne, 03 augusti 2011, 20:40:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Susanne

Såg denna buss som hastigast i Helsingfors.

Peter Öden

Hej !

Detta är en gammal bekant från Gävle. Urspr. Gävle Trafik 178 > Swebus 0572 > NNT New Nordic Trading/Gävle > Värtans Bärarservice HB/Stockholm.

Mvh Peter Ö

Mikael Ringmarck

Nää! Va fasen, skulle inte den rulla i Frihamnen?  :o Nåväl, kul om den överlever ett tag.

groenis

Den rullar i Värtan/Frihamnen,
Kör transitbagage mellan hamnarna för SiljaTallink.
Mest ryskt bagage från ryskreggade bussar som byter gäster i Värtan och följer med båten över där den lossar.

/Lennart

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Björn Forslund

Citat från: Bussmicke skrivet 04 augusti 2011, 09:01:57 AM
Vad gör den då i Helsinki?

Har väl följt med färjan för att transitera bagaget vidare? Ryssarna kanske har handlat en massa prylar de vill slippa släpa på/av fartyget?

Mats Karlsson

Denna buss stod utanför Siljaterminalen i Helsingfors 14 juli och följde sedan med Silja Symphony till Stockholm. Jag hade den framför mig in på bildäck. Den rök väldigt svart och lät illa i motorn, så jag var rädd att den skulle haverera inne på bildäck, men den startade snällt nästa morgon och tog sig av i Stockholm utan problem. 

Susanne

Citat från: Mats Karlsson skrivet 04 augusti 2011, 09:57:29 AM
Denna buss stod utanför Siljaterminalen i Helsingfors 14 juli och följde sedan med Silja Symphony till Stockholm. Jag hade den framför mig in på bildäck. Den rök väldigt svart och lät illa i motorn, så jag var rädd att den skulle haverera inne på bildäck, men den startade snällt nästa morgon och tog sig av i Stockholm utan problem. 

Jo tack märkte det då den körde iväg, det rök en massa om den.

Mikael Ringmarck

Citat från: Susanne skrivet 04 augusti 2011, 10:11:24 AM
Jo tack märkte det då den körde iväg, det rök en massa om den.

Haha, ja de bolmade en del dessa vagnar! 0578 var en av de värre och även 0572 bolmade en del. Men s***n i gatan va de gick, varenda Volvobuss kan slänga sig i väggen  :D

för alla

Citat från: Björn Forslund skrivet 04 augusti 2011, 09:52:51 AM
Har väl följt med färjan för att transitera bagaget vidare? Ryssarna kanske har handlat en massa prylar de vill slippa släpa på/av fartyget?
Japanarna gillar inte heller att dra eget bagage så de är oxå stora användare av dessa bagagebussar
finns åtminstone minst en till lite äldre buss med massa trappsteg att svinga upp väskorna uppför