Huvudmeny

Lennakattens veteranbuss

Startat av Jessika, 30 september 2007, 16:21:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter G

Hej!

Det var verkligen härliga bilder som du har tagit  8)

Kul att få se Scanian igen den har verkligen härliga former  :)

Jessika

Något som jag tror var nytt för i år vad gäller ULJ/Lennakatten var följande: "Den som uppvisar giltigt UL periodkort: enzon Uppsala, flerzonskort eller Seniorkort åker gratis med Lennakatten och anslutande buss till Fjällnora." Sedan skickar tydligen ULJ en faktura på resan till UL och får lite ersättning för detta (vilket dock inte alla konduktörer kände till...)
Jag såg också att det numera är möjligt att boka ResPlus-biljetter med Lennakatten, men det kanske inte är någon nyhet. T.ex. en enkelbiljett Umeå -- Faringe. ;D Buss till Sundsvall, X2000 till Uppsala, liten promenad, rälsbuss till Faringe. ;)
/Jessika

Jessika

Citat från: Simon A skrivet 30 september 2007, 21:56:54 PM
En forumit bakom ratten var det också ;D Trevliga bilder från järnvägen, råkar vara aktiv på den så kanske ser dig då Verspieder om du ska ut och åka. 

Det anade jag nästan med tanke på denne chaufförs entusiasm... ;) Så vem var det? :)

Någon frågade om när och var man kan åka med denna buss. Det finns alltså anslutning med veteranbuss till ångtågen och rälsbussarna till och från Uppsala. Man stiger av i Selknä och så går bussen därifrån till Fjällnora, som är ett stort rekreationsområde med lite djur, fik, vandringsleder, stränder etc. Sedan går väl bussen vissa specialturer också, då man åker längre sträckor.
Rälsbuss ut till Faringe är också väldigt trevligt att testa. (För övrigt kostar en biljet t.o.r. till Faringe 110 kr, medan det kostar 250 kr att bli medlem och som medlem åker man alltid gratis...)
Finns det bara en veteranbuss eller är det flera? Jag har ju sett den ganska många gånger och tycker att det alltid har varit samma - men jag är ju amatör... ::)
/Jessika

Simon A

Det finns ett flertal som rullar inte bara den, även f.d SL 6911 förekommer ofta.
Forumiten är herr Niklas Bygdestam

//Simon

Janne Rickman

De är den andra säsongen som UL-korten gäller på ULJ.

/Janne