Huvudmeny

Passagerarguide

Startat av Lung To, 25 juli 2011, 13:25:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

The Boxer

Går även fint att använda mobilen i mörker :o, mycket vanligt i vårt västra grannland

Danne B.

Bodde i Helsingfors ett kortare tag på 90-talet (och åkte då dagligen buss) och tillbringar även del tid i Åbo varje år och kan bara säga att systemet, som beskrivs i trådens första inlägg, fungerar MYCKET bra!

Vill man med bussen så visar man det och visar man inte det åker bussen förbi! Mycket enkelt och tämligen "foolproof"! Mycket förvånande att det inte används/fungerar här!

Vore ju faktiskt ganska enkelt att införa genom text på tidtabeller, i bussarna samt på hållplatserna t.ex.!

//Danne

yngrot

Vore ju bra att få folk att förstå att man måste visa lite intresse om man vill åka med . Vissa tar för självklart att vi alltid stannar men sitter man in en kur som är en bit från hpl så är det inte lätt veta om de ska med eller inte ofta sitter ju några där som inte skall med.. Men ofta visar ju måna att de vill med och en del har lärt sig den hårda vägen att bli frånkörda för att de inte syns i mörker nästa gång har de ofta reflex eller en mobiltelefon som syns  det underlättar. För ska man köra så sakta att man ser alla då blir det till slut tomt på bussen för då kan man inte köra mer än max 20   och hur många kör 20 på en 90sträcka??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina