Missa inte denna chans - Förarhandböcker till äldre bussar

Startat av Tobbes79, 20 juli 2011, 20:12:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tobbes79

Hej alla bussdiggers och andra måttligt bussintresserade!
Jag sålde några handböcker tidigare här på forumet för något år sedan, tyvärr var intresset lite svalt. Antagligen för att jag inte visade vad det var jag sålde. Den här gången har jag scannat in framsidorna så att ni ska få veta vad det rör sig om mer exakt.
Jag hoppas att ni som köpte av mig förra gången var nöjda och gärna rekommenderar mig om ni tyckte att det avlöpte smidigt.

Grejen är den att jag är i behov av utrymme här hemma och behöver sälja av lite grejer som bara ligger, eller köra dom till sopstationen om ingen nappar. För min del kan det kvitta, men jag vill ändå ge er alla som har intresset för bussar en ärlig chans att få ta del av något som jag misstänker inte är översvämmat på marknaden.

Jag hoppas att moderatorerna här inte har några synpunkter på att jag kommer försöka sälja av dessa handböcker under en period här, och bumpa tråden max två gånger så att ingen stackare råkar missa denna chans i ren oflyt, om inte ni kan hålla den flytande själva förstås. Därefter kommer jag att köra hela klabbet till sopstationen.

Det enda DU behöver göra inledningsvis är att skicka ett PM till mig och ange det eller de nummer under varje handbok som du är intresserad av.

Priset är satt till 100 kr/st + porto. Priset är självklart en förhandlingsfråga om du är intresserad av flera på samma gång.
Jag är aldrig helt omöjlig, men tycker nog att styckpriset är överkomligt. Däremot är jag inte intresserad att skinna vare sig mig själv eller någon annan.
Jag kommer att skicka dessa inslagna på sådant sätt att de går att sända som brev, men utan att riskera att dom blir skadade eller får "hundöron" i postgången.
Alla handböcker är i ett mycket gott skick.
OBS: Detta är ej nytryck, utan "the real deal" från tiden då det begav sig.
Handböckerna är häftade, utom nr: 8 som har spiralhäftning eller vad det nu kan kallas.
Formatet är A 5, dvs ett halvt kopieringspapper för de som eventuellt inte inte vet det.

När vi är överens byter vi adress och kontonummer via PM, eller mail.

Ta denna chans nu, för från mig kommer den inte igen när jag väl gjort mig av med handböckerna.

Detta är alltså vad jag har till buds:



Om handböckerna tar slut så kommer jag att sälja i nummerordning till den som beställt före. Men jag kommer informera de som beställt om läget i de fallen. Tar någon helt slut så skriver jag det i tråden.






Ersa

Citat från: Tobbes79 skrivet 20 juli 2011, 20:12:02 PM
Jag hoppas att moderatorerna här inte har några synpunkter på att jag kommer försöka sälja av dessa handböcker under en period här, och bumpa tråden max två gånger så att ingen stackare råkar missa denna chans i ren oflyt, om inte ni kan hålla den flytande själva förstås. Därefter kommer jag att köra hela klabbet till sopstationen.

Forumet drivs ju av bussföreningen SvOF som självklart inte vill att dylika böcker kastas, utan hellre kommer till användning.
Så ingen lär ha något emot denna tråd.

Tobbes79

Det låter bra det! Det var det jag tänkte, men på en del forum är det inte alltid uppskattat med massa spontana köp och säljtrådar till höger och vänster.

Mr H

Kan det vara en tanke att om ingen "nappar" att hellre skänka böckerna till SvOf än att slänga dem?

Mr H

Ersa

Citat från: Mr H skrivet 21 juli 2011, 18:18:29 PM
Kan det vara en tanke att om ingen "nappar" att hellre skänka böckerna till SvOf än att slänga dem?

Ingen dum idé. Någon representant lär säkert kunna komma förbi och hämta det som blir över.
Nr 1 och 3 skulle ju Spårvägssällskapet kunna ha nytta av i GUB-vagnarna framöver (trots att de egentligen är CN113).

Jag hade varit nyfiken på nr 4 och 7... om jag inte ägt dessa redan.