Gamla Uppsala Buss 159 (bilder)

Startat av Jacob, 14 juli 2011, 20:26:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Citat från: Omnilasse skrivet 18 juli 2011, 23:02:54 PM
Nåväl, men det är väl ändå en viss skillnad att beundra en buss både ur designsynpunkt och kanske även ur komforthänseende, än att bedöma dess köregenskaper?

Tycker nog ändå att bussmodllen, om än den kanske inte vacker, ändå har en viss tidstypisk charm. Den har karaktär helt enkelt - hur eländig den sedan kan vara att köra...

Mycket bra sagt Omnilasse.

Citat från: Björn Ax skrivet 18 juli 2011, 23:57:12 PM
Jo självklart får man tycka som man vill. Men bara raka linjer överallt. Det ser inte snyggt ut.

Har du missat den sneda linjen som höjer fönsterna? ;) ;D

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

JDS

Citat från: Jacob A skrivet 19 juli 2011, 00:00:32 AM
Har du missat den sneda linjen som höjer fönsterna? ;) ;D

//Jacob

Den ser rätt rak ut den med...

Ratt-Råttan

Jag tycker det finns de som är betydligt värre - som 268 & co exempelvis.
Och när 184 och dess kamrater försvann var jag oerhört glad!
Gillar verkligen tråden med bilder på hur skroten krajjar 174 ...  ;D ;D ;D


lil-sis

Så ruskiga är de väl eg inte. Mest opålitliga. Och 159 är befriad från alla "Neoplan-tjut" men det gör också att man inte hör när det plingar eller när man slår på blinkers  8)

Niclas Rosenius

Citat från: yngrot skrivet 18 juli 2011, 22:36:04 PM
 



Mycket bättre ja  ;D äntligen har du fattat poängen  ;)

  Ja, på den tiden var det nog den bästa stadsbussen efter en CN113CLB men idag av dom jag har kört så ligger en Lions City bra till.

  Lite svårt att ha en Star II som stadsbuss  ;D

 
Citat från: Ersa skrivet 18 juli 2011, 22:53:22 PM
Verkligen. Då hade jag rentav åkt buss då och då inne i Uppsala. :)

Är det en slump att de enda två fansen av 140-161 & 266-269 i denna tråd aldrig arbetat med att köra dessa? 8)

   När dom var nya så var dom inte lika slitna som dom är i dagens läge så det går inte att jämföra. Men om man jämför en gammal sliten CN113CLB mot en N4016 så är det en stor skillnad till Scanians fördel.

   //Niclas

yngrot


  Lite svårt att ha en Star II som stadsbuss  ;D
//Niclas
 
 
   Urk  så du säger  du måste blivit helt störd ::) av ratta Neo eller  skruvoplan  :P   det är nog dax för dig att gå i MaxCi skolan ett tag tror jag  ;) ;D tillsammans med B-M  ;D

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina