Huvudmeny

Nobina Norrköping

Startat av j-a, 13 juli 2011, 00:12:16 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

j-a

Finns det någon uppdaterad lista över Nobinas vagnpark i Norrköping,har inte sett någon alls här tidigare ???

Jan

Citat från: j-a skrivet 13 juli 2011, 00:12:16 AM
Finns det någon uppdaterad lista över Nobinas vagnpark i Norrköping,har inte sett någon alls här tidigare ???
Norrköping har från 6664-6692
I branschen i 40 år

j-a

Är det bara Man bussar från skåne som finns i Norrköping?

Bussmicke

Låter inte särskilt kul med Bara MAN...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: j-a skrivet 13 juli 2011, 09:34:26 AM
Är det bara Man bussar från skåne som finns i Norrköping?
¨

Har ju visats bilder tidigare på 3747(?) som agerade övningsvagn inför trafikstraten men om den är kvar vet jag ej. Annars har jag bara hört att det finns fd Skåningar. Men det har inte visats så mycket bilder från Norrköping på sistone.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Walter

Citat från: Bussmicke skrivet 13 juli 2011, 09:54:32 AM

Är MAN den nya hackkycklingen efter MaxCi?  ;)
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 13 juli 2011, 09:54:32 AM

Nej, o jag tycker man gjorde det j-igt lätt för sig genom att ta redan existerande bussar med,
tidernas tråkigaste trafikstart någonsin???? Som Norrköpingsbo hade jag nog inte vart så glad att
fått fyra år gamla bussar enbart...

Ersa

Citat från: virtual1 skrivet 13 juli 2011, 10:42:04 AM
Nej, o jag tycker man gjorde det j-igt lätt för sig genom att ta redan existerande bussar med,
tidernas tråkigaste trafikstart någonsin???? Som Norrköpingsbo hade jag nog inte vart så glad att

Fyra år är väl ingen ålder. Jag tycker det verkar rätt okej. Då slipper de ju både barnsjukdomar och annat strul med nya outprovade bussar, och de slipper även börja köra med begagnade omlackade bussar som är uppåt 10 år gamla.

j-a

Citat från: Ersa skrivet 13 juli 2011, 11:17:22 AM
Fyra år är väl ingen ålder. Jag tycker det verkar rätt okej. Då slipper de ju både barnsjukdomar och annat strul med nya outprovade bussar, och de slipper även börja köra med begagnade omlackade bussar som är uppåt 10 år gamla.
Helt rätt,nu har säkert de flesta barnsjukdomarna varit,de erfarenheterna jag haft av bussar både som förare och mekaniker är att bussar som gått mellan 20 och 70-80 tusen mil är de som funkar bäst.Efter dessa mil börjar det bli slitet å innan ca 20 då är det bara irriterande barnsjukdomar med den största stilleståndstiden,och det tycker jag gäller de flesta märken.

1896

Avtalet är väl bara på 5 år, utan option, så att köra med nya bussar, hade nog inte gett Nobina avtalet.

Walter

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 13 juli 2011, 18:07:35 PM
Avtalet är väl bara på 5 år, utan option, så att köra med nya bussar, hade nog inte gett Nobina avtalet.

Dessa bussar var ju inte övertaliga utan fick ersättas med nya bussar i ett annat avtal, så kostnaderna finns där för Nobina ändå. Undrar vilket avtal som tar de kostnaderna? Annars är man öppna med att man fick avtalet genom att räkna på dessa befintliga bussar.

Bussmicke

Citat från: Walter skrivet 13 juli 2011, 10:15:01 AM
Är MAN den nya hackkycklingen efter MaxCi?  ;)

Nja, börjar bli lite väl mycket tyskt i det här landet..
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

besse

Hos Nobina Norrköping finns det bara MAN bussar 6664-6692.
3747 var i Norrköping som övningsbuss står nu i Katrineholm.

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 13 juli 2011, 10:42:04 AM

Instämer helt och hållet.
//Bussmicke.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 03 augusti 2011, 00:59:27 AM
Instämer helt och hållet.

Jag vet många som inte alls instämmer, utan skulle vara väldigt tacksamma om de fick en massa fyra år unga bussar istället för vad de åker i idag.