Huvudmeny

Ny Nettbuss (CPK050)

Startat av Brollan, 12 juli 2011, 18:13:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Brollan

En Scania/Beulas Jewel DD.
Såg dock inget inventarienummer, någon som vet??

swedebear

the0fiskis

Fikman

Står NETTBUSS som äggare och knapt en månad gammal

Staffan Sävenfjord

En rimlig gissning är att har nummer 70896, som är första lediga nummer i den tidigare serien av Beulas Jewel.

Brollan

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 12 juli 2011, 19:42:57 PM
En rimlig gissning är att har nummer 70896, som är första lediga nummer i den tidigare serien av Beulas Jewel.

Låter högst rimligt.. ;)

Möllers

Staffan Sävenfjord

Citat från: swedebear skrivet 12 juli 2011, 18:45:14 PM
Hittade inget på SBH, och enligt SBH så tillhör den Rex Knorrbus

http://www.svenskbusshistoria.se/go/?id=53410&ref=dosearch&svalue=cpk050

Rex Knorr registrerar ofta bussarna först på sitt svenska försäljningsbolag i Mariestad. Det har vissa fördelar att göra så medan bussen färdigställs enligt beställarens specifikationer och leverans. Att man valt Mariestad beror på att Rex sambo Solveig är från Mariestad. Hon har också lärt Rex att prata en alldeles utmärkt svenska.

swedebear

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 12 juli 2011, 21:48:07 PM
Rex Knorr registrerar ofta bussarna först på sitt svenska försäljningsbolag i Mariestad. Det har vissa fördelar att göra så medan bussen färdigställs enligt beställarens specifikationer och leverans. Att man valt Mariestad beror på att Rex sambo Solveig är från Mariestad. Hon har också lärt Rex att prata en alldeles utmärkt svenska.

Aha OK, tack för infon, visste inte detta

Staffan Sävenfjord

Citat från: swedebear skrivet 12 juli 2011, 21:57:24 PM
Aha OK, tack för infon, visste inte detta

Du har väl redan räknat ut det antar jag men för säkerhets skull: Rex Knorr är generalagent för Beulas. Han driver ett bussbolag tillsammans med sin mor Helga i Sonnewalde utanför Cottbus i Tyskland. Vid sidan om ägnar han sig alltså åt att importera Beulas-bussar och sälja dem vidare till främst Sverige. Han anpassar också bussarna till nordiska förhållanden.

swedebear

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 12 juli 2011, 22:02:17 PM
Du har väl redan räknat ut det antar jag men för säkerhets skull: Rex Knorr är generalagent för Beulas. Han driver ett bussbolag tillsammans med sin mor Helga i Sonnewalde utanför Cottbus i Tyskland. Vid sidan om ägnar han sig alltså åt att importera Beulas-bussar och sälja dem vidare till främst Sverige. Han anpassar också bussarna till nordiska förhållanden.

Ja det hade jag gjort när jag fick förra förklaringen, tack Staffan