Svenska och norska bussar till export vid Kapellskär

Startat av Mikael T Nilsson, 10 juli 2011, 14:27:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Mattsson

Citat från: Øyvind Berg skrivet 10 juli 2011, 20:43:59 PM
Noen oppdateringer til Fredriks liste:

JC95937 ble overført til Team Trafikk 2006-02-02. Jeg vil tro at JC 96339 ble overført samtidig.
Mellom Vestoppland Bilselskap og Norgesbuss var disse eid av Mjøsbuss Gjøvik AS. Mjøsbuss var eid av Swebus, og trafikken som ble kjørt av Mjøsbuss var det første bussanbudet i Norge (om jeg ikke husker feil). Når Mjøsbuss startet anbudet, og når Swebus solgte Mjøsbuss til Norgesbuss vet jeg ikke. Internnummer i Mjøsbuss var samme som i Vestoppland Bilselskap.

Ellers;
Trondheim Trafikkselskap ble til Team Trafikk AS 2001-07-01
Team Trafikk AS ble til Nettbuss Trondheim AS 2011-01-01

Og 2011-09-01 kommer Nettbuss Trondheim AS til å bli fusjonert inn i Nettbuss Trøndelag AS, men det angår jo ikke disse bussene.

Tack :) Nu har jag uppdaterat den igen då :P Vet du flera som gått iväg dit? Vet att bland annat Trondheim 688 hamnade där.

http://www.fredrik-mattsson.se/temp/Kapellskar20110710.pdf

Bergenga

#688 ble vel eksportert i 2009? Det er i hvert fall da jeg noterte at den ble avregistrert.

Følgende vet jeg med stor sikkerhet at har blitt avregistrert (og eksportert?) i løpet av de siste 2-3 månedene:
#732, #734, #736 (1993)
#744, #746 (1994)

To av dem er jo observert i dag, så kanskje de tre andre også er med?

Jeg vet ikke om noen andre som er eksportert de siste årene, men jeg sjekker jo stadig galerii.ytra.eu for å se om det finnes noen nye som ser norske ut. :)

Jeg må forresten pirke litt:
Det skal være "Nettbuss Trondheim AS", ikke "Nettbuss AS, Trondheim". Nettbuss AS er moderselskapet og har kun adresse Oslo.
Dessuten har både Nettbuss Trondheim AS og Nettbuss Trøndelag AS adresse Trondheim, så om en av dem skal kalles bare Nettbuss AS så blir det bare kaos. ;)
Mvh.
Øyvind Berg

Fredrik Mattsson

Citat från: Øyvind Berg skrivet 10 juli 2011, 21:49:07 PM
#688 ble vel eksportert i 2009? Det er i hvert fall da jeg noterte at den ble avregistrert.

Følgende vet jeg med stor sikkerhet at har blitt avregistrert (og eksportert?) i løpet av de siste 2-3 månedene:
#732, #734, #736 (1993)
#744, #746 (1994)

To av dem er jo observert i dag, så kanskje de tre andre også er med?

Jeg vet ikke om noen andre som er eksportert de siste årene, men jeg sjekker jo stadig galerii.ytra.eu for å se om det finnes noen nye som ser norske ut. :)

Jeg må forresten pirke litt:
Det skal være "Nettbuss Trondheim AS", ikke "Nettbuss AS, Trondheim". Nettbuss AS er moderselskapet og har kun adresse Oslo.
Dessuten har både Nettbuss Trondheim AS og Nettbuss Trøndelag AS adresse Trondheim, så om en av dem skal kalles bare Nettbuss AS så blir det bare kaos. ;)

Ska ändra på det också :P Jag gjorde en snabb utskrift vad jag har nu från Norge :)

http://www.fredrik-mattsson.se/temp/Norge20110710.pdf

Kim

Der er som nævnt, ret stor mulighed for at alle disse busser skal skrottes i Estland. Der er flere firmaer i Estland nu som skrotter Volvo og Scania busser, og sælger dem i dele til Rusland, Kazakhstan, Ukraine, Baltikum etc..

Og hvis vi ser på standen og årgangen af de busser der er billeder af, så ser jeg det for usandsynligt at de skal starte en nyt liv østpå.. Desværre/Tyvärr..

Bussmicke

Citat från: Øyvind Berg skrivet 10 juli 2011, 20:43:59 PM
Og 2011-09-01 kommer Nettbuss Trondheim AS til å bli fusjonert inn i Nettbuss Trøndelag AS, men det angår jo ikke disse bussene.

Varför inte bara ha ETT Nettbuss istf. att krångla till det??
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bergenga

Citat från: Bussmicke skrivet 11 juli 2011, 01:21:34 AM
Varför inte bara ha ETT Nettbuss istf. att krångla till det??

Fordi Nettbuss består av mange små selskaper de har kjøpt opp over flere tiår. Jeg vet ikke om det skiller seg veldig fra Sverige, men det kan virke som at det i Norge er mer hensiktsmessig å ha mindre selskaper med litt mer lokal tilknyttning. Det kan også være det at Nettbuss er heleid av staten, og at man derfor ikke vil ha bare én stor enhet. Det er også sånn at det fortsatt er store deler av landet hvor det ikke har vært anbud ennå, og derfor har man ikke hatt behov for å slå sammen restene der man har tapt trafikken, selv om det faktisk har skjedd noen plasser. Det blir likevel litt komisk iblant, for nå har faktisk Nettbuss Drammen AS vunnet anbudet for Bergen vest, og Drammen og Bergen er ikke akkurat nabobyer.

Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 10 juli 2011, 21:58:52 PM
Ska ändra på det också :P Jag gjorde en snabb utskrift vad jag har nu från Norge :)

http://www.fredrik-mattsson.se/temp/Norge20110710.pdf

En bra utskrift, men ville det være mulig å sortere den etter det norske reg.nummeret? Sånn som den er nå er det vanskelig å finne dem fordi man må bla frem og tilbake.

Jeg har forresten funnet ut at noen andre busser fra Team har blitt avregistrert i løpet av det siste året:
DJ52881 #281 (kom til Team i begynnelsen av februar 2008)
GA10001 #835 (kom til Team 2006-09-20)
GA10030 #809
GA10031 #810
Men disse tror jeg nok helst har blitt skrotet, i hvert fall gassbussene.
Mvh.
Øyvind Berg

Peter Öden

Hej !

Fd. Swebus 4483 och 4134 är hämtade från uppställningen i Gävle.

Mvh Peter Ö