Huvudmeny

Stor Fluga

Startat av Möllers, 06 juli 2011, 20:56:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Vad är det för fluga tro?

Uploaded with ImageShack.us

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mattias Pettersson. skrivet 06 juli 2011, 20:56:21 PM
Vad är det för fluga tro?

Visserligen har jag ett avtal med SvOf om att jag inte skall behöva svara på biologifrågor men jag vill ändå hävda att detta är en spyfluga.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Spyflugor

Möllers

Själv trodde jag det var en hästfluga,dom är lite störe.

HJP

Mycket snyggt plåtat!
Dessa flugor brukar inte sitta och vänta på en närgången fotograf, och snabba är de.

Hur gjorde du?

HJP

Möllers

Den kom till mig flera gånger den flög iväg ner bilarna kom förbi mig vargång, sen efter några sec kom den igen satt den sig den satt där rätt lägge till vara en fluga.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mattias Pettersson. skrivet 07 juli 2011, 00:08:08 AM
Den kom till mig flera gånger den flög iväg ner bilarna kom förbi mig vargång, sen efter några sec kom den igen satt den sig den satt där rätt lägge till vara en fluga.

Även det indikerar en spyfluga. Det är i stort sett den enda fluga man kan slå ihjäl med att trycka till den när den sitter på ett fönster. En spyfluga är nästan dubbelt så stor som en hästfluga.

Bussmicke

Är bilden tagen med S95?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

HJP

Citat från: Mattias Pettersson. skrivet 07 juli 2011, 00:08:08 AM
En efterhängsen fluga alltså.
Dessa flugor brukar annars vara blixtsnabba att flyga iväg, när man kommer nära.
Bilden är imponerande fin, enligt min mening  :)

HJP