Huvudmeny

Keolis 5775

Startat av Fredde, 02 juli 2011, 00:01:21 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Ännu en 8900 till Stockholm Sydväst...

Keolis 5775 hos Volvo, Huddinge 2011-07-01.

Keolis 5775 hos Volvo, Huddinge 2011-07-01.

Ersa

Inte illa! Dessa skulle även passa i Roslagen! :D

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

AO

Grymt snygga!
Är det med två stolsrader bakom bakdörren? Är ju standard i Finland, blir så här också kanske.

MrX

Men varför extraljus? Finns det någon linje i Huddinge eller Botkyrka där det krävs?

Det har börjat dyka upp bussar i Eriksbergsdepån nu, förmodligen i utbildningssyfte. Jag ska vid tillfälle inspektera och se vilka som befinner sig där. Men en är av samma typ som Freddes bild visar

kent.S

det står en nere i söderort med tillsamans med två st man bussar och en scania boggi

Fredde

Citat från: MrX skrivet 02 juli 2011, 20:49:10 PM
Men varför extraljus? Finns det någon linje i Huddinge eller Botkyrka där det krävs?

Det är ju en bedömningssak, men det är ett tillbehör man inte kan klaga på egentligen.

Frågan är om dessa har xenonljus, som Nobinas nya 8500 i Norrtälje har. Det vore minst lika trevligt 8)

MrX

Citat från: Fredde_J skrivet 02 juli 2011, 21:33:11 PM
Det är ju en bedömningssak, men det är ett tillbehör man inte kan klaga på egentligen.

Absolut! Det är ju att tillbehör som borde finnas på alla bussar. Däremot är det ju inte direkt vanligt på SL-bussar och finns extraljus brukar det finnas någon speciell linje där det är att föredra.

Måns Johannesson

Nog finns det några linjer där man kan få användning av extraljus. 706, 708, 709, 721:s Lida turer. Vet inte riktigt hur det ser ut mot Bremora men det ligger ju en bit ut i skogen. 729 till Spångbro, vem kör den? Eriksberg eller Ösmo? Det är väl inte helt otänkbart att Gubbängen får köra en del på 833 heller.

/Måns

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Tack för dessa snygga typbilder.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 02 juli 2011, 23:31:04 PM
Tyvärr Inte..

För övanlighetens skull kan jag inte hålla med dig BM, den här fronten ser faktiskt bra ut i den röda lacken!

the0fiskis

Citat från: Bussmicke skrivet 02 juli 2011, 23:31:04 PM
Tyvärr Inte..

håller inte med dig heller, den ser fräsh ut och modern  :)

Bussmicke

Bakstammen ser inte klok ut..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Snygg både fram och bak
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina