En veckas bilder från arbetet i nordligaste landet....(Bilder)

Startat av Patrik, 27 juni 2011, 17:38:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Det är inte för inte som jag får alltmer lust att köra buss de de norra delarna av Sverige :D :D :D
Jättefina bilder Patrik allesammans: :)
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Jacob

Fina bilder, men är det inte liiiiiiiiiiite för många?? Får det till 31 st...

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Bussmicke

Citat från: Patrik skrivet 27 juni 2011, 17:38:42 PM
Hoppas det var lite roligare än femhundra bilder från Norrtälje....

Absolut, detta var kul att se, speciellt allt det gröna i Nikka.
Inte för jag hade något emot att se SL-bilder men 18 av 26 trådar var SL...
säkert mer än  90% Norrtälje..
Visst ska jag också dit men jag har inte bråttom, bara 8 dubbeldäckare i trafik eller vad det var.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Ersa

Citat från: Patrik skrivet 27 juni 2011, 19:19:29 PM
Bussarna här uppe är lite bättre utrustade för vintern än där nere också  ;)

Nja, det är väl mera SL och andra huvudmän som ställer till det med sina extrema tillgänglighetskrav. Sätt in en B9S mellan Kiruna och Haparanda mitt i vintern så lär vissa problem uppstå. Att köra lastbil eller landsbygdsbuss är ju en barnlek jämfört med SL:s "stadsbussar" med fel viktfördelning. Vilket Umeborna fick lära sig den hårda vägen då all stadstrafik i Umeå (med B9S) stod stilla då och då under Swebus/Nobinas första vinter, medan landsbygdsbussarna rullade vidare. Den dagen de stod där och frös hörde jag ingen skratta åt Stockholmare och Stockholmsförare, när de själva fick uppleva en vinter med egna "Stockholmsbussar"! ;D

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 27 juni 2011, 19:46:48 PM
Det får man tyvärr säga om en del här i UL-land med.

Men så är trafiken lite mer intensiv här runt Stockholm/Uppsala-trakten precis som runt Götet och Malmö. Snöröjningen hinner inte ut innan man kört fast alla snö så det blir en ishinna på gatorna och vägar.

Framför allt finns det ju mängder med blåskyltade allmänna småvägar på den lilla ytan i Uppland som ska snöröjas. Jämfört med Norrbotten där vägnätet är betydligt enklare att röja för lastbilsåkaren, då det mest består av en enda väg framåt. Och sen hem igen. I Rimbodelen av Norrtälje kommun räcker det inte att röja Långhundra Åby-Rimbo-Edsbro-Knutby och sen åka hem, utan även alla olika små vägar förbi Rörsby, Ubby, Rånäs, Norrbyggeby osv ska ju plogas.