Huvudmeny

Njutning

Startat av swedebear, 17 juni 2011, 20:49:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

swedebear

Hoppas inte att någon misstycker allt för mycket ett kort på ett glas whisky...den nya Ardbegen, dvs Ardbeg Alligator...det är vad som kallas för njutning

Drängen

Mmm, lät gott. Njut du :)

swedebear

Den var grymt god...kan rekommendera den för alla som gillar rökiga whiskies, väntar på att min beställda flaska från Gröna Skylten skall komma

SimonB

Mmm!
Tyvärr misstycker min studentbudget till sådana utsvävningar. Tur att jag har ett par skvättar Lagavulin 16 yo och Laproaig 10 yo kvar... :)

Andreas91

Instämmer med tidigare forummedlemmar - det är så att jag själv vill ha ett glas (jag dricker knappt alkoholdrycker alls, men ett eller ett par glas av nåt är nästan aldrig fel.  ;D) Spanade in Kwak-flaskan och tillhörande glaset, med dess särägna form, till höger i bild - drack nämligen en egen på samma sätt igår kväll.  :P Smakade fint den och avslutade sedan med en andra öl, som blev en Guinness. Mumma!  :)

swedebear

Citat från: Andreas91 skrivet 18 juni 2011, 19:02:51 PM
Instämmer med tidigare forummedlemmar - det är så att jag själv vill ha ett glas (jag dricker knappt alkoholdrycker alls, men ett eller ett par glas av nåt är nästan aldrig fel.  ;D) Spanade in Kwak-flaskan och tillhörande glaset, med dess särägna form, till höger i bild - drack nämligen en egen på samma sätt igår kväll.  :P Smakade fint den och avslutade sedan med en andra öl, som blev en Guinness. Mumma!  :)

Kwak är underbart god, men jag kan dricka den om jag är ute bara för det coola glaset som det kommer bild på här:

Armen som ni ser till vänster hör till min sambo

Bussmicke

Det var mig inget dåligt ölglas..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

swedebear

Citat från: Bussmicke skrivet 19 juni 2011, 00:09:56 AM
Det var mig inget dåligt ölglas..

Det är inte så jättestort som man leds att tro, men det är fränt som sjutton

M

Citat från: swedebear skrivet 18 juni 2011, 19:15:56 PM
Kwak är underbart god, men jag kan dricka den om jag är ute bara för det coola glaset som det kommer bild på här:

Armen som ni ser till vänster hör till min sambo
Kwak är gott! Drack en liknande i Gent i jätteglas minst en liter eller mer. Man fick panta en sko för att få en. :-)
Normal Kwak som din är godare .
/M

swedebear

Citat från: M skrivet 19 juni 2011, 08:18:21 AM
Kwak är gott! Drack en liknande i Gent i jätteglas minst en liter eller mer. Man fick panta en sko för att få en. :-)
Normal Kwak som din är godare .
/M

Hahahha....panta en sko? Snyggt :P

Bussmicke

Citat från: swedebear skrivet 19 juni 2011, 08:13:30 AM
Det är inte så jättestort som man leds att tro, men det är fränt som sjutton

Reagerade mer på utformningen av glaset än dess storlek
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

swedebear

Citat från: Bussmicke skrivet 19 juni 2011, 10:37:43 AM
Reagerade mer på utformningen av glaset än dess storlek

Ja det är ett väldigt speciellt glas, det går att köpa via Sejdelshoppen men det kostar en bit över 200 kronor för ett glas

Bussmicke

Det var dyrt för ett glas men jag förmodar att glashållaren medföljer..
//Bussmicke.

JAB

Citat från: Bussmicke skrivet 19 juni 2011, 10:41:57 AM
Det var dyrt för ett glas men jag förmodar att glashållaren medföljer..

Den medföljer, men innehållet innehållet kostar nästan 25 kronor flaskan.

M

Citat från: swedebear skrivet 19 juni 2011, 09:34:06 AM
Hahahha....panta en sko? Snyggt :P
Jajjamen och dom hissade upp den i en korg i taket. :-)

/M