Huvudmeny

Keolis 5143

Startat av MartinMartin, 17 juni 2011, 01:34:05 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MartinMartin

Idag var det premiär för mig att köra 77:an från Liljeholmens terminal.

Dagen till ära blev man tilldelad 5143

Keolis 5143, Liljeholmsterminalen

Keolis 5143, Liljeholmsterminalen

Här kan man se var man ska stå....

Och resenärernas dörr aktiveras via helljusblink, och visas med grönt ljus.

Och det gick smärtfritt till Karolinska Sjukhuset och dags för lite tidsreglering.

Nu har Jag bara 600-linjerna kvar, sen kan man det här också  ;)

Tack för mig.

Zella

Är målet att köra/kunna alla Keolinjer i SL-land... då har du ju N/V kvar snart.

Är det bara Liljeholmen som har gatesystem.

MartinMartin

Citat från: Tomas "Dosan" Fransson skrivet 17 juni 2011, 12:43:00 PM
Är målet att köra/kunna alla Keolinjer i SL-land... då har du ju N/V kvar snart.

Haha, nej då... jag har fler än så kvar kan jag lova. Med "det här" avsåg Jag dom linjer Jag kör från Frihamnen.
Och med 600-linjer (slarvigt uttryck) så tänkte jag på 608 & 628 som vi kör från Frihamnen.

Bussmicke

Snygg buss till vänster bakom på sista bilden :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Se där fick du köra en redig vagn  :D men fildelare i framdörr är det vanligt i 08 byn??  Har inte sett det förr
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

MartinMartin

Citat från: yngrot skrivet 18 juni 2011, 19:03:56 PM
Se där fick du köra en redig vagn  :D men fildelare i framdörr är det vanligt i 08 byn??  Har inte sett det förr

Rätta mig gärna om Jag har fel, men Jag tror det är i alla H18 iallafall.....

Optimal

Citat från: MartinMartin skrivet 19 juni 2011, 00:37:22 AM
Rätta mig gärna om Jag har fel, men Jag tror det är i alla H18 iallafall.....

Dom hade det från början. Men dom har tagit bort dom på ett antal nu.

Andreas91

Citat från: Bussmicke skrivet 17 juni 2011, 14:56:25 PM
Snygg buss till vänster bakom på sista bilden :)

Jovars... Fast nu handlade ju tråden trots allt om Keolis 5143, inte en Omnilink... eller hur?  ;)

Robert Brink

CitatDom hade det från början. Men dom har tagit bort dom på ett antal nu.

Undrar om det inte var vissa serier som fick dom? Men hur som helst, så tycker jag bara dom är i vägen...

//R

Optimal

Citat från: Robert Brink skrivet 19 juni 2011, 10:41:44 AM
Undrar om det inte var vissa serier som fick dom? Men hur som helst, så tycker jag bara dom är i vägen...

//R

Dom togs bort för att hållarna i metall på golvet rostade sönder, och dom lossnade från golvet när folk drog i dom lite löst.

Bussfanatikern

Citat från: Jim skrivet 19 juni 2011, 16:56:20 PM
Dom togs bort för att hållarna i metall på golvet rostade sönder, och dom lossnade från golvet när folk drog i dom lite löst.
Dessutom så omöjliggjorde dom påstigning med rullator genom framdörrarna.

Nico

Vilket i sig knappast var fel då en rullator helst ska på/av genom mittendörren.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ersa

Staketet i mitten av framdörren är ju perfekt. Tråkigt är bara att det inte förekommit i alla större städer med samma typ av system, utan avbrott de senaste 30 åren.

• Alla resenärer med busskort till vänster om staketet, där kortläsaren kan sitta på vänster sida om de ombordstigande.
  • Alla resenärer som ska "besvära" föraren med remsor/sms/förköpta enkelbiljetter till höger om staketet, så står de inte i vägen för "VIP-resenärerna" med busskort.
  • Barnvagnar, rullatorer och annat skymmande in genom mittdörren.

admin

Tråden har delats - Delen som kom att handla om hangarterminaler och gatesystem återfinns på länken nedan.

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=45994.0