Ny minutinformationstopptavla hos SL!

Startat av virtual1, 14 juni 2011, 14:54:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

5783

Citat från: Mikey skrivet 15 juni 2011, 19:12:48 PM
Såhär ser tavlorna ut i Kiel, och har sett ut så i många år nu. Tydliga, enkla och fungerar alltid klockrent till skillnad mot SL's senaste skyltar i förorterna som aldrig visar rätt.. Skylten på virtual1's bild tycker jag ser väldigt skum ut när det inte finns någon destination.

Mycket fina skyltar! Så skall det se ut.

virtual1

Citat från: Ted S skrivet 15 juni 2011, 13:59:18 PM
Det är kanske en långtgående slutsats. Man kan aldrig så noga veta.

Faktum är att några stora knutpunkter ska få ny "design" under året, där svart text på grå botten ersätter vit text på röd botten.

/Ted

Finns redan sedan några veckor i den kommande nya terminalen i Östertälje om nån vill beskåda!

virtual1

Citat från: Nico skrivet 14 juni 2011, 21:32:40 PM
Vad är det som är fel med att ha dem på höjden? För min del är det egalt så vad är det som att det skulle vara fel att ha denna konstellation? Två breda skyltar, som är individuellt olika, bredvid varandra ser nog estetiskt mera fel ut i så fall och hur man än gör så måste man ju titta uppåt.  ;)

Skojar du? - nu är det ju en meter hög hopplokad skylt, som är kanske 40 cm bred, är ju helt proportionslöst och får folk att få nackspärr då de ska kolla så högt upp :-P

virtual1

Nico

Citat från: virtual1 skrivet 16 juni 2011, 00:23:32 AMSkojar du? - nu är det ju en meter hög hopplokad skylt, som är kanske 40 cm bred, är ju helt proportionslöst och får folk att få nackspärr då de ska kolla så högt upp :-P

Som sagt, smaken är olika men kanske även funderingarna kring varför. Själv ser jag inga direkta problem med detta, vare sig för nackspärr eller annat. Skulle man däremot bygga på bredden skulle det börja behövas diverse utliggare och andra stöd för att se till att en stor och tung elektrisk skylt blir säkrad.

Då den inte heller får sticka ut i gatan alltför mycket lär det i så fall bli över trottoaren som den får sträcka sig. Där blir det då bara en tidsfråga tills någon form av nyttofordon eller liknande inte observerar ett sådant schabrak till skylt och drar ned den... så, nej... för min del är det att föredra att bygga på höjden.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Robert Brink

Tilläggas oxå för dom som inte är från Sthlm! Är att denna skylt används vid hållplatser med begränsat utrymme, där det tex inte finns ordinarie väderskydd med tillhörande skylt.

//R

Bussmicke

Intressant, såg den igår men tänkte inte så mycket på det. Borde kanske tagit en bild..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

JDS

Aningen bättre än de nya LCD-skyltarna i regnskydden, men SNÄLLA SL: Varför kör ni med dessa miniatyrbokstäver i stället för med STORA TYDLIGA BOKSTÄVER i mer och mer av er information? Om det ska fortsätta så här får ni väl utrusta passagerarna med förstoringsglas och kikare! Suck!  :P