Boggiebuss mot Djursholms torg

Startat av Mikael T Nilsson, 07 maj 2011, 14:54:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Idag trafikerade en av Norrort/Täbys få boggiebussar linje 606 mellan Danderyds sjukhus och Djursholm. Det är vanligare med kortvagnar på denna linje även om både boggie- och ledvagnar förekommer. Turen efter trafikerades t ex av ledvagn 6319 från Norrtälje.

Notera skyltningen som verkar ha fått problem med dubbelrader igen. Så här brukar skyltningen se ut innan man programmerat rätt.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

JAB

Dags att någon öppnar luckan på skyltskåpet och byter den lilla minnsekretsen i skyltskåpet då om de skall bo kvar i SL-land då.

Ersa

Det är väl just det. Vilka Roslagsbussar ska stanna hos Keolis Norrort efter midsommar, och vilka ska ut på andra äventyr? Vore ju kul om dessa välskötta f.d. Sörmlänningar med boggi får stanna kvar i trafik mot Norrorts ytterdepåer som t.ex Vaxholm och Åkersberga. :)

Nico

Lär de nog göra, det finns ju ett visst behov på linjer som t.ex. 620, 626 och 629 även om de även kan användas på mycket annat med.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Optimal

Citat från: Ersa skrivet 07 maj 2011, 17:05:38 PM
Vore ju kul om dessa välskötta f.d. Sörmlänningar med boggi får stanna kvar. :)

Just det där med välskötta. Körde 1208 tror jag det var. Den var lite slö och kunde rycka till lite vid nerväxling. Gick in till verkstan och pratade med chefen där. Han sa att han skulle fixa den tills imorgon, då jag skulle ta ut samma vagn igen.

När jag sedan tar ut samma vagn, sitter en lapp i fönstret, där det står.
__________________________________________________________________________________________________________________
Vagnen fixad. Detta har vi gjort

* Byte av motorolja + filter
* Byte av Växellådsolja + filter
* Byte av Luftfilter och bränslefilter
* Justerat tomgången
* Bytt Kupefilter
* Bytt AC och multiremmen
* Bytt Servoljan och filtret.

Hoppas bussen går bättre idag.
______________________________________________________________________________________________________
Det är något jag kallar service =)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Tack för trevliga kommentarer! Enligt de uppgifter jag fått ska samtliga 8500-boggievagnar i 12xx-serien vara kvar inom SL-området (1200-1212).
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ted Selander

Det planeras för montering av tredje dörr i dessa pärlor!

/Ted

Fredrik Klint

Citat från: Ted S skrivet 08 maj 2011, 19:26:35 PM
Det planeras för montering av tredje dörr i dessa pärlor!

/Ted

1200-1212 har alla dörrar 1-1-1 eller har jag missat nåt?

Ted Selander

Citat från: Fredrik Klint skrivet 08 maj 2011, 20:13:04 PM
1200-1212 har alla dörrar 1-1-1 eller har jag missat nåt?

Läste tråden litet fort, Ersa förde in Roslagsbussar som kan bli kvar, jag avsåg Carrusarna (delar av) serien 1221-40.
Några av dem ska till Stockholm Sydväst.

/Ted

Fredrik Klint

Citat från: Ted S skrivet 08 maj 2011, 20:50:47 PM
Läste tråden litet fort, Ersa förde in Roslagsbussar som kan bli kvar, jag avsåg Carrusarna (delar av) serien 1221-40.

/Ted

Aha, okej! Kul att några blir kvar  :).

Fredde

Lånar tråden: Hur blir det med alla blåa Carrusar? Export, omplacering/ommålning eller skrot?

Ersa

Citat från: Fredde_J skrivet 08 maj 2011, 21:46:37 PM
Lånar tråden: Hur blir det med alla blåa Carrusar? Export, omplacering/ommålning eller skrot?

Förtydligar här, dock utan att kunna svara. Antar att du menar alla Vegor i 57xx-serien? :)
(Bara så att ingen drar in de blåa 8700:orna i debatten)

virtual1

Citat från: Ted S skrivet 08 maj 2011, 20:50:47 PM

/Ted

Sweet! Och resten upp till Sundsvall kanske?