Keolis Nacka/Värmdö - Bussar

Startat av Henrik Palmqvist, 30 april 2011, 20:25:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

the0fiskis

Citat från: Bussmicke skrivet 07 maj 2011, 15:30:52 PM
Värst vad alla är fixerade vid Nacka/Värmdö. Vad är det för speciellt med det? ;)
Ni vet väl att Keolis tar över Huddinge/Botkyrka också men där verkar intresset tämligen svalt...
för nacka och värmdö är bästa trafik området (andledning för jag och calken bor i området)  ;)

Bussmicke

Citat från: the0fiskis skrivet 07 maj 2011, 19:33:28 PM
för nacka och värmdö är bästa trafik området (andledning för jag och calken bor i området)  ;)

Snack, finns en värld utanför också!
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 07 maj 2011, 19:37:27 PM

Fenomenet "Världen börjar där jag bor"! Inget ovanligt med det, då det förekommer överallt. För en rospigg är det jättelångt till Uppsala och kartan blir oftast suddig på andra sidan kommungränsen. Östhammar, Uppsala och Danderyd tillhör de yttre regionerna. Men nog blir det lite väl lustigt när man träffar på folk som låser in sig till lite väl små geografiska områden. T.ex när man hittar folk som t.ex bott hela sitt liv inom Sundbybergs kommungräns och som har dålig koll på Solna då de sällan är "där borta". Samma sak med folk som helst aldrig vill lämna Södermalm, då det är "för långt" till andra områden.

Det är till en början väldigt svårt för en berest västerbottning att förstå, men efter ett tag vänjer man sig. :)

Hoppas att detta gick att bra att läsa utan att ni argt måste trycka på "anmäl inlägg" pga off-topic...

the0fiskis

Citat från: Bussmicke skrivet 07 maj 2011, 19:37:27 PM
du missa viss min ironi och smalyisen...

MEN SLUT PÅ OT NU

Ersa

Citat från: the0fiskis skrivet 07 maj 2011, 21:14:06 PM
MEN SLUT PÅ OT NU

Oj! Jag kanske borde ha inkluderat orden "eller gnälla" i den mindre texten slutet av mitt inlägg?

Jacob

Ja det tycker jag att du borde ha gjort Ersa :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Henrik Palmqvist

Citat från: homer skrivet 06 maj 2011, 16:39:47 PM
Ramsmora har knappast nytta av någon minibuss så de kan du glömma helt. av Ted's svar så kan vi utgå från att några vw bussar INTE kommer

Vilken attityd...
Kommer 2 st vw som jag tidigare sagt. De ska tydligen finnas i Sundsvall, och är tänkta till bl.a linje 408. Den andra ska vid behov kunna flyttas runt, kan tänka mig främst linje 413 och 463 vid behov, framförallt vintertid.
/ Henrik

virtual1

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 24 maj 2011, 06:55:59 AM
Vilken attityd...
Kommer 2 st vw som jag tidigare sagt. De ska tydligen finnas i Sundsvall, och är tänkta till bl.a linje 408. Den andra ska vid behov kunna flyttas runt, kan tänka mig främst linje 413 och 463 vid behov, framförallt vintertid.
/ Henrik

Spännande! - De i 84XX-serien hade jag helt glömt bort, kul!

MrH

Vilken attityd...
/ Henrik

Ovant ja, men måste säga att det är ganska smart. Där jag kör åker vi på t.ex kvällar omkring med fullstora bussar och kanske 0-4 pax per tur.. Skulle inte vara fel med mindre bussar ibland.

/MrH

Ted Selander

Vilken attityd...
/ Henrik

Jag har tappat den här tråden, då den svämmat ut år litet för många håll. Jag står ut med att ha fel, eller inte vara helt uppdaterad vid en viss tidpunkt, som t.ex. den 30/4 när jag frågade efter källan till uppgiften om VW Kutsenitsarna. Jag fick inget svar, och sedan drog andra längre gående slutsatser än som finns grund för.

Visst kommer det ett par Kutsenitsar, 8402 är redan i länet (Norrtälje), och en kompis kommer från Sundsvall. Ingen regelmässig tursättning är planerad utöver linje 408.

Jag tävlar inte i informationskunskap och snabbhet, väntar hellre till saker och ting klarnar. Andra får gärna spekulera, men jag kräver att slutsatser inte dras i mitt namn.

/Ted

Peter Erret

Vilken attityd...
/ Henrik
Enligt info så kommer VW att användas på 408 och 462 (Ramsdalen).  :-X